کد خبر: ۱۳۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 03
این کنگره به همت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و سمنان، انجمن علمی تغذیه ایران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>هفدهمین کنگره بین‌المللی تغذیه انترال و پرنترال آسیا با شعار "مبارزه با سوءتغذیه در بیمارستان" در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، هفدهمین کنگره بین‌المللی انترال و پرنترال آسیا (پنسا – ۲۰۱۶) با شعار «مبارزه با سوءتغذیه در بیمارستان» برای اولین بار در ایران، از تاریخ ۱۶ الی ۱۸ آذرماه ۱۳۹۵ در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

دکتر عبدالرضا نوروزی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس انجمن تغذیه بالینی آسیا و دبیر علمی این کنگره ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: این کنگره به همت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و سمنان، انجمن علمی تغذیه ایران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود.

نوروزی در خصوص انجمن تغذیه انترال و پرنترال آسیا (PENSA) گفت: این انجمن در سال ۱۹۹۵ در تایلند و با همکاری گروهی از پزشکان از کشورهای ژاپن، چین، اندونزی، مالزی، فیلیپین، پاکستان و تایلند تاسیس شد و هدف از تاسیس آن، ایجاد بستری مناسب برای پزشکان و متخصصین فعال در زمینه حمایت‌های تغذیه‌ای بیماران بستری در بیمارستان است تا بتوانند اطلاعات علمی و تجربیات بالینی خود را تبادل کنند که از زمان تاسیس تا کنون، رشد چشمگیری داشته است و در واقع کنگره PENSA گردهمایی علمی و آکادمیک افرادی است که در زمینه حمایت‌های تغذیه‌ای فعالیت می‌کنند و هر سال در یک کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف این انجمن می‌توان به ایجاد بستر مناسب برای تحقیق و توسعه در زمینه حمایت‌های تغذیه‌ای در کشورهای آسیایی، ایجاد بستر مناسب برای تبادل اطلاعات علمی و تجربیات بالینی در زمینه حمایت‌های تغذیه‌ای همسو با بهبود مراقبت کلی از بیماران، ایجاد زمینه آموزش و افزایش آگاهی پزشکان از اهمیت حمایت‌های تغذیه‌ای در بیماران بستری، ایجاد ارتباط مناسب میان انجمن‌های تغذیه‌ای بین المللی و انجام فعالیت‌های مربوط به حمایت‌های تغذیه‌ای برای بیماران بستری بدون دخالت سیاسی اشاره کرد.

دکتر مهدی شادنوش، دبیر اجرایی کنگره نیز در سخنانی هدف اصلی از برگزاری این کنگره را، ‌ اهمیت تغذیه‌ مناسب در بیماران بدحال و لزوم حمایت تغذیه‌ای در بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به منظور کاهش میزان سوء تغذیه، ناتوانی‌ها و مرگ و میر اعلام کرد.

دبیر اجرایی کنگره پنسا، گروه‌های هدف این کنگره را شامل گروه‌های تغذیه (دانشجویان، کارشناسان، کارشناسان ارشد و دکتری تغذیه)، پزشکان عمومی، داروسازان، متخصصان اطفال، متخصصان بیهوشی، متخصصان غدد، متخصصان داخلی، طب سالمندی، کارشناسان و کارشناسان ارشد پرستاری و صنایع غذایی و کارشناسان مامایی عنوان کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، شادنوش افزود: در این کنگره اساتیدی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، لهستان، چک، تایلند، بلژیک، اندونزی و هلند حضور دارند و در طی سه روز برگزاری کنگره به ارایه آخرین دستاوردها در زمینه تغذیه در بیماران بدحال و بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و سایر بخش‌های درمانی به منظور کاهش میزان سوء تغذیه و مرگ و میر خواهند پرداخت. این کنگره دارای حداکثر امتیاز بازآموزی برای گروه‌های هدف است.

برچسب ها: تغذیه ، سوءتغذیه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: