کد خبر: ۱۳۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 27
بخشی از خون های اهداء شده توسط مردم به فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران تبدیل می شود که بخشی از این فرآورده ها پلاسما است که اکنون این فراورده خونی در سطح کشور بیش از میزان مورد نیاز است.
شفا آنلاین>سلامت>مشاور امور استان های مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت : ضریب امنیت خون و فرآورده های خونی ایران در رده بالای کشور جهان قرار دارد.

به گزارش شفا آنلاین، فردین بلوچی روز یکشنبه در حاشیه معارفه مدیرکل انتقال خون لرستان در جمع خبرنگاران افزود :بالاترین میزان مشارکت های اجتماعی و مردمی در سازمان انتقال خون ایران انجام می شود به طوری که سال گذشته مجمع خیرین سازمان انتقال خون ایران تشکیل شد و با هماهنگی شهرداری تهران پنج قطعه زمین یک هزار متری در پنج منطقه یک ، چهار ،پنج ،18 و 20 به این سازمان بدون هیچ مبلغی اختصاص یافت.
وی با بیان این که در راستای احداث سامانه های سیار اهدا خون امدادی با یک شرکت داخلی قرار داد منعقد شده است ، گفت : در این راستا 9 سامانه راه اندازی خواهد شد که تاکنون یکی از این سامانه ها با آخرین تکنولوژی دنیا تحویل سازمان شده است.
رئیس انجمن خیرین انتقال خون همچنین گفت: بخشی از خون های اهداء شده توسط مردم به فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران تبدیل می شود که بخشی از این فرآورده ها پلاسما است که اکنون این فراورده خونی در سطح کشور بیش از میزان مورد نیاز است.
وی اظهار کرد : به همین منظور پلاسما باید تبدیل به داروهای حیاتی نظام سلامت شود که در این راستا نیازمند صنعت پالایشگرهای حوزه خون هستیم.
در این مراسم از زحمات امیر حسین تروند قدردانی و امید علی عادلی به عنوان مدیر کل سازمان انتقال خون لرستان معرفی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: