کد خبر: ۱۳۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 26
علی رغم احتمال یکسان بروز ناباروری در خانم ها و آقایان، اغلب در صورت نازایی، خانم ها ابتدا برای درمان مراجعه و بررسی می شوند اما لازم به ذکر است که همانطور که در باروری هر دو نفر بارور نامیده می شوند باید در ناباروری هم در کنار هم بررسی و درمان شوند.
شفا آنلاین>سلامت>رییس انجمن علمی مامایی ایران بیان کرد: احتمال ناباروری و وجود مشکل نازایی در خانم ها و آقایان یکسان است.

به گزارش شفا آنلاین،ناهید خداکرمی رییس انجمن علمی مامایی ایران گفت: متاسفانه در کشور ما در صورت مواجه با ناباروری یک زوج، معمولا نگاه ها به متوجه خانم ها می شود و آنها در مزان اتهام قرار می گیرند. 

وی احتمال وجود مشکل و دلیل نازایی در آقایان را مساوی با خانم ها دانست و افزود: علی رغم احتمال یکسان بروز ناباروری در خانم ها و آقایان، اغلب در صورت نازایی، خانم ها ابتدا برای درمان مراجعه و بررسی می شوند اما لازم به ذکر است که همانطور که در باروری هر دو نفر بارور نامیده می شوند باید در ناباروری هم در کنار هم بررسی و درمان شوند. 

رییس انجمن علمی مامایی اظهار داشت: اکنون بیشتر بررسی های ناباروری، درمان محور و تشخیص محور شده و مسائل پیشگیری و مشاوره های اولیه به فراموشی سپرده شده اند، هر چند که مشاوره بخش مهمی از روند درمانی محسوب می شود. 

به گفته وی هر زوجی که پس از یک سال موفق به باروری نشده اند، باید به جای مراکز درمانی به مراکز مشاوره های مامایی مراجعه کرده تا رفتارها و درمان های مرتبط ارزیابی شود.

خدا کرمی با تاکید بر ضرورت مراجعه و آموزش زوجین نابارور به مراکز مشاوره، تصریح کرد: در این مراکز با مشاوره و در صورت نیاز با تجویز دارو، استرس را کاهش داده و مسیر صحیح درمانی ارائه می شود.

وی افزایش ارتباط مراکز درمان ناباروری با مراکز مشاوره مامایی را ضروری خواند و اذعان کرد: در حال حاضر مراکز مشاوره مامایی کافی نیستند ولی با برنامه ریزی تعداد این مراکز روند افزایشی دارند و امیدواریم با همکاری این مراکز بتوان در راستای اصلاح رفتار زناشویی، آموزش صحیح و ایجاد اعتماد به نفس خدمات مناسبی ارائه کرد.

رییس انجمن علمی مامایی ایران یادآور شد: درمان ناباروری، درمانی تیمی بوده که باید با حضور گروههای مختلف از جمله ماما، متخصصان، روانشناسان و فوق تخصص ها انجام شود تا موفقیت لازم حاصل شود.
برچسب ها: ناباروری ، نازایی ، استرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: