کد خبر: ۱۳۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 26

شفا آنلاین:مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: در کشورما نباید در حوزه قاچاق محصولات سلامت محور تا این اندازه ولنگاری مشاهده شود.
 به گزارش شفا آنلاین، ، دکتر شهریار اسلامی تبار تصریح کرد: این میزان قاچاق که در کشور ما وجود دارد نسبت به کشورهایی که از ساختار سیاسی محکم برخوردارند، تقریبا کم نظیر است.
وی یادآور شد: خوشبختانه با دستورات صریح رهبر معظم انقلاب، وضعیت کالاهای قاچاق کاملا مشخص شده است و دیگر هیچ کالایی از این دست امکان استفاده نخواهد داشت و این دستور معظم له (مبنی بر برخورد قاطع با قاچاقچیان عمده و از بین بردن اجناس کلان قاچاق)، بطور قطع رهگشا خواهد بود.
اسلامی تبار خاطرنشان کرد: در سال 1992، ائتلاف مهمی علیه مبارزه با محصولات پزشکی تقلبی در سطح جهانی شکل گرفت و سازمان جهانی بهداشت ، سازمان گمرک جهانی، هیئت بین المللی کنترل مواد مخدر، فدراسیون بین المللی تولیدکنندگان و انجمن های دارویی، سازمان بین المللی اتحادیه هایی حمایت از مصرف کننده و فدراسیون بین المللی محصولات دارویی، تعریف جامعی از داروی تقلبی ارائه کردند تا اولین گام در مقابله با این محصولات خطرناک برای سلامت برداشته شود.
به گفته وی، یک داروی تقلبی عبارت است از دارویی که عمدا یا با مقاصد کلاهبردارانه، برچسب گمراه کننده و نادرستی در مورد ماهیت و یا منبع تولید خود دارد.
مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: این تقلب ها شامل تقلب در محتوا و ترکیبات از جمله عدم وجود ترکیبات موثر و وجود ترکیبات نادرست و غیرموثر، کیفیت ناکافی ترکیبات موثر و همچنین بسته بندی قلابی است.
اسلامی تبار گفت: از سال 1992 میلادی ، سازمان جهانی بهداشت به دنبال تاسیس یک گروه ضربت برای مقابله با داروهای تقلبی بود و در سال 2006 کنفرانسی جهانی با همین نام برگزار کرد.
وی ادامه داد: دست اندرکاران اصلی مبارزه با محصولات تقلبی در گروه ضربت برای مقابله با داروهای تقلبی گرد هم آمدند و در سال 2007، اصول این فرآیند -به شکلی که زیرساخت های قانونی برای این مبارزه را به درستی در کشورها عملی سازد-، تشریح شد.
وی تاکید کرد: باید هماهنگی لازم بین کشورها برای مبارزه با تولید، خرید و فروش محصولات پزشکی تقلبی فراهم شود.
برچسب ها: قاچاق ، سازمان ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: