کد خبر: ۱۳۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 22
موسسه رویان در کشور در سال 2008 با دست‌یابی به دانش سلول القایی توانسته جزو معدود کشورها در این حوزه قرار گیرد که با استفاده از این روش امکان استفاده از سلول‌های بنیادی برای هر فرد فراهم شده است.

شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت علمی و مدیر گروه بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری پژوهشگاه رویان گفت: عمده فعالیت پژوهشگاه رویان در زمینه مغز استخوان است، که از سال 53 مطالعه در این زمینه را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش شفا آنلاین،رضا مقدس‌علی بعد از ظهر امروز در همایش جهادگران علم و فناوری در دانشگاه صنعتی اراک با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی و مهم پژوهشی موسسه رویان تقویت مطالعات و حفظ توان باروری در بیماران مبتلا به سرطان است، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در جامعه و افزایش بیماری سرطان این مطالعه به منظور کمک به باروری و فرزند‌آوری در بین بیماران سرطانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده توسط این پژوهشگاه افزود: از دیگر اقداماتی که توسط این پژوهشگاه تاکنون انجام شده می‌توان به بلوغ آزمایشگاهی و انجماد شیشه‌ای جنین به‌منظور انجماد و ذخیره جنین منجمد انسان و حیوان اشاره کرد که در زمینه کمک به باروری در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان تصریح کرد:  تولید انواع حیوانات فرا‌ریخته و شبیه‌سازی شده از دیگر موفقیت‌های این پژوهشکده است، همچنین این پژوهشکده با تولید گوسفند شبیه‌سازی شده رویانا در سال 2006 توانسته کشور را جزو 10 کشور برتر تولید حیوانات شبیه‌سازی شده در سطح دنیا قرار دهد.

مقدس‌علی با اشاره به اینکه تمامی این موفقیت‌ها نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری را در تولید دارو و حفظ حیوانات در حال انقراض دارد، ادامه داد: تمام این اقدامات زمینه‌ساز استفاده هر فرد در زمان بیماری از یک سلول بنیادی تولید شده است که گویای موفقیت این پژوهشکده در چند سال گذشته در حوزه سلول‌های بنیادی است.

وی خاطر‌نشان کرد: موسسه رویان در کشور در سال 2008 با دست‌یابی به دانش سلول القایی توانسته جزو معدود کشورها در این حوزه قرار گیرد که با استفاده از این روش امکان استفاده از سلول‌های بنیادی برای هر فرد فراهم شده است.

مدیر گروه بیماری کلیه و مجاری ادرار پژوهشگاه رویان گفت: عمده فعالیت پژوهشکده رویان در حوزه سلول‌های مغز استخوان است که از سال 53 مطالعه انجام شده در این حوزه توسط پژوهشگاه رویان در منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

مقدس‌علی بیان داشت: هم‌اکنون یک هزار و 161 مقاله علمی این پژوهشگاه در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی در میادین بین‌المللی پذیرفته شده که این تعداد روبه افزایش است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: