کد خبر: ۱۳۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 12
در زمان بارداری هم باید تحت نظارت فیزیوتراپیست بانوان یکسری تمرین های ناحیه کمری و لگنی را انجام دهند تا پس از زایمان که کشیدگی بیش از حد در عضلات این نواحی ایجاد می شود، از ضعف و کاهش کارایی عضلات و همچنین ایجاد کمردرد ها و بدشکلی در ستون فقرات پیشگیری شود.
شفا آنلاین>سلامت>اصولا یک تا دو ماه پیش از ورود به بارداری تمرین های مربوط به کمربند لگنی برای تقویت عضلات شکمی و پشتی باید انجام شود.

به گزارش شفا آنلاین،پرهام پارسانژاد عضو هیات مدیره و روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی گفت: انجام کارهای منزل به طور غیر اصولی توسط خانم ها می تواند منجر به ایجاد عوارض در سیستم اسکلتی و عضلانی آنها شود.

وی ادامه داد: انجام کارها و فعالیت های منزل، فعالیت های ساده در وضعیت های ثابت مثل غذا درست کردن یا فعالیت های ثابت طولانی مدت در حالت نشسته و انجام کارهای سنگین مثل جابه‌جایی وسایل، احتمال بروز گرفتگی های عضلانی، کوتاهی های عضلانی، عدم کارکرد عضلات و احتمال بروز ساییدگی ها در مفاصل و از بین رفتن غضروف را تشدید می کند. 

پارسانژاد تصریح کرد: توصیه می شود بانوان خانه دار برای حفظ سلامت سیستم‌ عضلانی و اسکلتی خود، روزانه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه، فعالیت های ورزشی سبک مانند پیاده روی در سطح صاف یا شنای ملایم انجام دهند و از انجام فعالیت های سریع که خود می تواند منجر به ایجاد آسیب شوند اجتناب کنند.

عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی اظهار داشت: مراقبت از وضعیت اسکلتی و عضلانی بدن در دوره زایمان حائز اهمیت است، اصولا یک تا دو ماه پیش از ورود به بارداری تمرین های مربوط به کمربند لگنی برای تقویت عضلات شکمی و پشتی باید انجام شود.

وی عنوان کرد: در زمان بارداری هم باید تحت نظارت فیزیوتراپیست بانوان یکسری تمرین های ناحیه کمری و لگنی را انجام دهند تا پس از زایمان که کشیدگی بیش از حد در عضلات این نواحی ایجاد می شود، از ضعف و کاهش کارایی عضلات و همچنین ایجاد کمردرد ها و بدشکلی در ستون فقرات پیشگیری شود.

پارسانژاد یادآور شد: توصیه می شود که بانوان تمرین های پیش، حین و پس از بارداری را حتما تحت نظر یک فیزیوتراپیست آموزش ببیند تا از بروز اختلالات و عوارض ناشی از آن پیشگیری کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: