کد خبر: ۱۲۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 05
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام 17 گروه تخصصی از امدادگران و نجاتگران واکنش سریع این سازمان به منظور خدمات رسانی به زائران اربعینی حسینی به شهرهای مذهبی نجف اشرف و کربلای معلی کشور عراق خبر داد.

شفا آنلاین: مرتضی سلیمی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها،به تشریح اقدامات کمیته امداد و نجات ستاد اربعین با محوریت سازمان امداد و نجات در داخل و خارج کشور پرداخت و این مطلب را عنوان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،وی توضیح داد: این 17 گروه تخصصی امداد و نجات در زمان بحران به عنوان قرارگاه برون مرزی این سازمان به زائران ایرانی و خارجی اربعین در شهرهای یادشده کشور عراق خدمات امدادی ارائه خواهند کرد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد، هر ساله با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از اقصی نقاط کشور و خارج کشور برای زیارت عتبات عالیات به ویژه شهرهای مقدس نجف اشرف و کربلای معلی به مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام مراجعه می کنند.
سلیمی اضافه کرد، کثرت زائرین در این حرکت حسینی در پشت مرزها و اضافه شدن لحظه به لحظه جمعیت مشتاق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و محدودیت های تردد در خروجی مرزها بدلیل بازرسی و مسائل امنیتی، باعث می شود مشکلات عدیده ای برای زائران از قبیل اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان بوجود آید که در این راستا جمعیت هلال احمر به منظور امدادرسانی به زائرین با استفاده از ظرفیت های استانی و ستادی، پشتیبانی لازم را به عمل می آورد.
وی تصریح کرد، همچنین باتوجه به حضور مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در کشور عراق و حضور میلیونی زائران در مسیرهای منتهی به شهرهای مذهبی و مقدس کربلای معلی و نجف اشرف، امکانات و گروه های تخصصی و پشتیبانی سازمان امداد و نجات نیز برای امدادرسانی احتمالی در نقاط مورد نیاز مرکز پزشکی حج و زیارت حضور خواهند داشت.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، هدف از اجرای این طرح امداد و نجات در داخل و خارج از کشور را ساماندهی نیروها و امکانات برای ارائه خدمات شایسته به زائران اربعین حسینی، استفاده از توان و ظرفیت استان ها و مشارکت آنها در خدمات رسانی به زوار ابا عبدالله الحسین(ع)، وحدت رویه در انجام ماموریت ها و بالابردن آمادگی جمعیت هلال احمر در پاسخگویی فوری به سوانح و حوادث احتمالی عنوان کرد.
سلیمی مدت زمان اجرای این طرح را 13 روز اعلام کرد و گفت: این طرح از روز پنجشنبه 20 آبان آغاز و تا روز سه شنبه 2 آذر 1395 ادامه خواهد داشت.
وی ایجاد 3 قرارگاه مرزی اربعین حسینی در مرزهای بین المللی مهران، شلمچه و چذابه ، فعال سازی ستاد مرکزی در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در (EOC) و اعزام و در حالت آماده نگهداشتن تجهیزات مورد نیاز قرارگاهها را از دیگر اقدامات این سازمان در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: به منظور تحقق این مهم 25 دستگاه آمبولانس آماده عملیات در مرزهای خروجی شامل 15 دستگاه در مهران، مرزخروجی شلمچه 5 دستگاه و مرز خروجی چذابه 5 دستگاه مستقر خواهد بود.
سلیمی از اعزام و آماده نگه داشتن سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرزهای خروجی مهران، شلمچه و چزابه خبر داد و گفت: همچنین به منظور برقراری ارتباطات موثر و مناسب با نیروهای امدادرسان حاضر در مناطق یادشده 3 دستگاه خودروی ارتباطات سیار از استان های تهران، مازندران و اصفهان با امکان انتقال تصویر برای استقرار در قرارگاه های مرزی به این قرارگاه اعزام شده اند.
وی افزود: هماهنگی و اعزام 5 فروند بالگرد در کرمانشاه، قرارگاه های مرزی مهران، شلمچه و چزابه و مرکز استان ایلام نیز انجام و هماهنگی لازم برای تامین امنیت پروازی این بالگردها در سه قرارگاه مرزی انجام شده است.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از اعزام 26 دستگاه آمبولانس به همراه نیروی متخصص برای استقرار در اماکن مورد نیاز در عراق خبر داد.
وی گفت: همچنین هماهنگی برای اعزام 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای استقرار در شهرهای مقدس و مذهبی عراق به همراه 340 نیروی امدادی و متخصص برای پاسخگویی به سوانح احتمالی در این کشور انجام شده است.
وی در پایان از آمادگی کامل 501 پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور برای پوشش امدادی زائران اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد، آماده باش 80 پایگاه امداد و نجات بین شهری استان های معین در محورهای مواصلاتی منتهی به استان ایلام و خوزستان با بهره مندی از توان عملیاتی 6 هزار و 950 امدادگر و نجاتگر در دستور کار این سازمان وابسته به جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.
بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تا 21 آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: