کد خبر: ۱۲۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 27
«میکاییل میلر»، نوزاد ۹ ماهه‌ای اهل ملبورن استرالیاست که مبتلا به نوعی بیماری مادرزادی موسوم به «نارویِش پوست» است. در این ناهنجاری، بخشی از پوست از ابتدای تولد رشد نمی‌کند.
شفاآنلاین>حوادث پزشکی>جراحان یک نوزاد ۹ ماهه استرالیایی را که به طور مادرزادی قسمتی از پوست بالای سرش رشد نکرده و از بالا می‌شد درون مغزش را مشاهده کرد چندین بار تحت عمل ترمیمی قرار دادند تا به درمان مشکل این نوزاد اندکی کمک کرده باشند.

به گزارش شفاآنلاین،جمجمه این نوزاد به طور کامل رشد نیافته بود اما پزشکان بلافاصله پس از تولد، او را به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال دادند و پوششی را روی سر او قرار دادند. آنها تاکنون سه عمل جراحی روی میکاییل انجام داده‌اند تا بتوانند این حفره را درمان کنند اما هنوز هم بخشی از پوست سر او به اندازه یک توپ گلف دچار مشکل است و به همین دلیل همیشه روی سر این نوزاد کلاهی گذاشته می‌شود تا از انواع میکروب‌ها در امان بماند.


پزشکان گفته‌اند آلوده شدن سر او ممکن است مرگ او را به دنبال داشته باشد. در اطراف این شکاف ۱۰ در ۴ سانتی‌متری، تنها چیزی که بین مغز و اطرافش وجود داشت، یک غشای نازک بود که روی سر میکاییل قرار گرفته بود. این نوزاد هنگام تولد ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم وزن داشت.

ناهنجاری مادرزادی وی، اختلال نادری است که از هر ۱۰ هزار کودک در دنیا تنها یک نوزاد ممکن است به آن مبتلا شود. البته شکافی که در مغز میکاییل وجود داشت، آنقدر بزرگ بود که آن را به موردی استثنایی‌تر تبدیل کرده بود.


پزشکان با اسکن‌های ام‌آرآی نشان دادند که وضعیت سلامت این نوزاد بسیار خوب است اما کوچک‌ترین عفونت می‌تواند مرگ او را به دنبال داشته باشد. آنها اولین عمل جراحی را ۲۲ ساعت بعد از تولد روی او انجام دادند و در عملی ۳ ساعته، پوستی را از ناحیه کمر وی به این بخش از سرش پیوند زدند. با این حال، فقط ۶۰ درصد این پیوند نتیجه‌بخش بود؛ بنابراین، جراحان مجبور شدند عمل دیگری را روی او انجام دهند.



چند ماه بعد هم عمل سوم را انجام دادند تا باقی‌مانده جمجمه را نیز با پوست بپوشانند. بخش تکمیل شده جمجمه در حال حاضر به ۹۰ درصد رسیده است. شکاف باقی‌مانده جمجمه اکنون حدود ۲ در ۳ سانتی‌متر و به اندازه یک توپ گلف شده است.

پزشکان اعلام کرده‌اند که در صورت رشد پوست و باقی ماندن این شکاف جمجمه، میکاییل نه‌ماهه در دوسالگی باید بار دیگر تحت عمل جراحی قرار گیرد.سلامت آنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: