کد خبر: ۱۲۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 15
شفا آنلاین>سلامت>کنگره بین‌المللی جراحی عروق مغز و نخاع و بیست و چهارمین کنگره میان دوره‌ای جراحان اعصاب ایران چهارم تا ششم آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، سمیرا ذبیحیان، دبیرعلمی اولین کنگره بین‌المللی جراحی عروق مغز و نخاع در نشستی خبری که در بیمارستان قائم مشهد برگزار شد، از برگزاری این دو کنگره به صورت همزمان چهارم الی ششم آبان ماه سال جاری در هتل پارس مشهد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یکی از پیشگامان کشور در جراحی عروق محسوب می‌شود، امسال بیست و چهارمین کنگره میان دوره‌ای جراحان اعصاب ایران در کنار اولین کنگره بین‌المللی جراحی عروق مغز و نخاع در مشهد برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه این کنگره در سه بخش عملی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بخش اول شامل سه کارگاه جراحی و یک کارگاه عکس‌برداری است و دو بخش دیگر کنگره به صورت سخنرانی و پوستر خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حدود ۱۵۰ مقاله به این کنگره ارسال شده است که از این تعداد ۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و سایر مقاله‌ها به صورت پوستر ارائه خواهند شد.  

ذبیحیان با اشاره به حضور دکتر رابرت اسپسلر، از جراحان بنام اعصاب عروق دنیا در این کنگره، تصریح کرد: حضور ۳۰۰ مهمان داخلی در این کنگره پیش بینی شده و با توجه به اینکه محور اصلی آن جراحی عروق مغز است، در رشته‌های اعصاب، علوم پایه، غدد داخلی و سایر رشته‌های مرتبط از ۳۰ امتیاز بازآموزی برخوردار است.

وی از گردهمایی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت ‌سی‌مین سال جراحی دانشگاه علوم پزشکی در این کنگره خبر داد و گفت:  در  روز اول این کنگره به موضوع جراحی عروق مغز و روز دوم، جراحی عروق مغز و جراحی جمجمه و روز سوم به ستون فقرات و جراحی اعصاب عمومی اختصاص داده شده است.

حمید اعتماد رضایی، مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه به همت گروه جراحی مغز و اعصاب و انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران، اولین کنگره بین‌المللی جراحی عروق مغز و نخاع و بیست و چهارمین کنگره میان دوره‌ای جراحان اعصاب ایران برگزار خواهد شد، افزود: این کنگره با حضور جراحان ایران و کشورهای منطقه و حدود ۱۰ دانشمند مغز و اعصاب سراسر جهان از جمله  آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش و دیگر کشورها برگزارخواهد شد.

وی  تصریح کرد: حدود ۳۰ جراح مغز و اعصاب در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که اکثر آنان در مشهد مشغول بوده و سایر آنان نیز در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، قوچان، تربت جام و تایباد هستند.  

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: جراحی‌های پیشرفته مغز و اعصاب مثل جراحی کاشتن وسایل در عمق مغز یا تحریک نقاط داخلی مغز هم برنامه‌ریزی‌شده که در آینده نزدیک به گروه جراحی‌های مشهد اضافه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: