کد خبر: ۱۲۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 15
شفا آنلاین>سلامت>دومین اجلاس مشورتی صندوق جهانی مقابله با ایدز، سل و مالاریا برگزار شد و رئیس هیات مدیره این صندوق از ایران خواست تا همکاری‌های خودش را به صورت فرامنطقه‌ای نیز گسترش دهد.
به گزارش شفا آنلاین، نوربرت هازر، رئیس هیات مدیره صندوق جهانی مقابله با ایدز، سل و مالاریا در دومین اجلاس مشورتی وزارت بهداشت ایران با این صندوق گفت: ما امروز دور هم گرد آمده‌ایم تا روش‌های کاهش دردهای ایدز، سل و مالاریا را در کل منطقه مدیترانه شرقی بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه بیماران نباید جان‌شان را به دلیل بیماری‌هایی که برایشان درمان وجود دارد، از دست دهند، افزود: صندوق جهانی مقابله با ایدز، سل و مالاریا تا کنون توانسته جان ۲۰ میلیون نفر را از این سه بیماری نجات دهد و تا پایان سال جاری نیز این عدد به ۲۲ میلیون نفر می‌رسد. همچنین ۱۲.۹ میلیارد دلار از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ هزینه می‌کنیم تا بتوانیم جان هشت میلیون نفر را از این سه بیماری نجات دهیم و ۳۰۰ میلیون عفونت را نیز مهار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای صندوق جهانی مقابله با ایدز، سل و مالاریا با همکاری کشورهای مختلف به دست آمده است، افزود: این پول به ما این امکان را می‌دهد تا استراتژی‌مان را برای سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ تدوین کنیم و به اهداف هزاره دست یابیم و همچنین نظام‌های سلامت را تقویت کرده و موانع دسترسی به سیستم‌های بهداشتی را از بین ببریم و به زنان، کودکان و مردان کمک کنیم تا به خدمات بهداشتی دسترسی داشته باشند.

هازر با بیان اینکه ما در کشورهای مختلف حضور داریم و کمک می‌کنیم تا از طریق همکاری و نوآوری اقدامات‌مان را برای مقابله با این سه بیماری انجام دهیم، اظهار کرد: من از دولت ایران که بهترین برنامه‌ها را برای مقابله با این سه بیماری در منطقه انجام داده است، تشکر می‌کنم. البته متاسفانه در منطقه نمونه‌هایی از این سه بیماری وجود دارد که برایش اقدامی انجام نشده است. بر این اساس امیدواریم ایران بتواند چارچوبی را برای همکاری‌های فرامرزی ایجاد کند و همکاری‌های فنی خود را به سایر مناطق نیز گسترش دهد.

رئیس هیات مدیره صندوق جهانی مقابله با ایدز، سل و مالاریا با اشاره به نقش مهم NGOها و سازمان‌های مردم نهاد در انتقال موفقیت‌هایی که در جهت مقابله با این سه بیماری کسب می‌شود، ادامه داد: NGOها می‌توانند در زمینه مقابله با این بیماری به نظام‌های ملی کمک کرده و از شیوع این بیماری‌ها پیشگیری کنند.

وی همچنین گفت: از ایران می‌خواهیم که حضورش را در هیات مدیره در کمیته‌های صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا گسترش دهد و فعالیت‌هایش را بویژه در حوزه فرامنطقه‌ای ایفا کند.

برچسب ها: ایدز ، سل ، مالاریا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: