کد خبر: ۱۲۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 16
شفا آنلاین- متخصص زنان و زایمان گفت: در زمان بروز عفونت های دستگاه تناسلی خانم ها، خوددرمانی و تهیه داروهای خودسرانه به هیچ عنوان کار صحیح و پسندیده ای نیست.
دکتر شهلا رشیقی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: دستگاه تناسلی زنان به ویژه قسمت واژن فضای بسته ای است که در فضای گرم، مرطوب و بسته زمینه برای رشد عفونت مساعد می باشد.

وی توصیه کرد: بنابراین خانم ها در روابط جنسی باید بهداشت و نظافت موضعی را رعایت کرده و از خیس و مرطوب بودن واژن جلوگیری کنند.

وی تأکید کرد: در صورت بروز هرگونه تغییر حالت غیرطبیعی در واژن نظیر خارش و همچنین  بوی ترشحات به هیچ عنوان نباید خوددرمانی کرد. زیرا به طور حتم باید به متخصص زنان مراجعه شود تا بعد از تشخیص نوع عفونت اقدامات درمانی متناسب با وضعیت بیمار آغاز گردد.

متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: نکته مهم آن که قارچ در محیط اسیدی و عفونتی دیگر به نام تریکومونا واژینالیس در PH قلیایی رشد می کند. حال آن که استفاده از درمان های دارویی و موضعی مانند سرکه های رقیق شده و محلول جوش شیرین باید بر اساس نوع میکروارگانسیم مربوطه باشد تا وضعیت بیمار بدتر نشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: