کد خبر: ۱۲۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 09
شفا آنلاین>سلامت جنسی> حاملگی در ذات خود عارضه‌ای برای مادر ندارد، از طرف دیگر می‌تواند، مزایای بسیاری هم برای زنان داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید مثلا اینکه از ابتلا به سرطان‌ها و بیماری‌های دیگر جلوگیری می‌کند. چنانچه مادر در حین بارداری با برخی مشکلات برخورد کند، عوارضی برایش ایجاد می‌شود که اینگونه مشکلات 5 تا 10 درصد بارداری‌ها را دربرمی‌گیرد.

       زمانی‌که مادر مبتلا به بیماری زمینه‌ای و ژنتیکی باشد، یا مواقعی که عوارضی در حین بارداری ایجاد می‌شود، مثلا حاملگی چندقلویی یا دیابت بارداری دچار عوارض بارداری می‌شود. غربالگری نقش به‌سزایی در سلامت مادر و جنین دارد. آزمایشات غربالگری عوارضی که مادر و جنین را تهدید می‌کند، نشان می‌دهد. درحال حاضر هم با استفاده از ان‌آی‌پی‌تی می‌توان صدرصد فهمید که چه بیماری‌هایی متوجه مادر و همین‌طور جنین است.

 با این آزمایش می‌توان بیماری‌های جنین و عوارض ناخواسته بارداری مشخص می‌شود. داشتن فرزند سالم آرزوی هر پدر و مادری است. خوشبختانه پیشرفت علم و فناوری، به‌خصوص در حوزه پزشکی، این امکان را برای والدین فراهم کرده که از تولد فرزندانی که مشکلات کروموزومی دارند، یا به هر نحوی باعث بروز مشکلات روانی و مالی فراوانی در خانواده و جامعه می‌شوند، جلوگیری شود. هر چند انجام غربالگری‏های سلامت جنین در دوران بارداری اجباری نیست، اما پزشکان متخصص زنان یا ماماها باید انجام آن را به همه زنان باردار و حتی کسانی که سابقه مشکلات کروموزمی (به‏خصوص نشانگان داون) در خانواده‌شان وجود ندارد، ازدواج فامیلی نداشته‌اند یا سن‌شان بالا نیست، توصیه کنند. در زنانی که مبتلا به بیماری‌هایی نظیر سرطان یا غده در نواح مختلف بدن بوده، یا اینکه دچار بیماری دیگری هستند، در ابتدا بیماری باید درمان شود و بعد بارداری انجام شود. برای مثال چنانچه در حین درمان سرطان، بارداری رخ دهد، این بارداری عارضه‌دار می‌شود. یا در مثالی دیگر، وقتی مادر مبتلا به دیابت است، این دیابت باید اول کنترل شود و سپس مادر به آوردن فرزندی اقدام کند. عوارضی که متوجه مادر و جنین است، می‌تواند، جنین و فرزندی که قرار است به دنیا بیاید، را ناهنجار کرده یا منجر به مرگ مادر یا جنین شود.

       هنوز هم مادرانی هستند که در زمان زایمان فوت می‌کنند، یکی از شاخص‌های توسعه پایدار این است که آمار فوت مادران پایین بیاید.
وجیهه مرصوصی
متخصص زنان و زایمان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: