کد خبر: ۱۲۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 27
شفا آنلاین>سلامت>دهمین کنگره بین المللی میکروبیولوژی بالینی ایران در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی سنندج آغاز شد.
به گزارش شفا آنلاین، این کنگره علمی روز سه شنبه در آئینی با حضور جمعی از پژوهشگران داخلی و خارجی از کشورهای سوئد، بلژیک، ترکیه، عراق، آمریکا و هند و محققانی از دانشگاه های برتر کشورمان شروع شد.
در آیین آغاز به کار این کنگره علمی رئیس قطب میکروبیولوژی بالینی ایران، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان، اعضای هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز حضور داشتند.
رئیس قطب میکروبیولوژی بالینی ایران در این آئین گفت: امید است برگزاری این کنگره در سنندج بتواند گام مثبتی در جهت توسعه بهداشت و سلامت جامعه استان کردستان باشد.
عبدالوهاب البرزی افزود: هدف از برگزاری این کنگره برقراری و ایجاد رابطه بین دانشمندان ایرانی در رشته های عفونی علوم پایه و بالینی و جمع آوری نظرات دانشمندان خارج از کشور است.
به گفته وی طرح مسائل و مشکلات عفونی و ارائه راه حل آنها، اطلاع رسانی به وزارت متبوع و سایر ادارات مرتبط برای کمک رسانی به حل این مشکلات و ایجاد انگیزه در جوانان به منظور حل مشکلات از دیگر اهداف برگزاری این کنگره علمی است.
وی اظهار کرد: امید است که با انجام تحقیقات کاربردی در کوتاه مدت نتایج آن، از آزمایشگاه ها به بیمارستان ها برسد و در خدمت سلامت مردم به کارگرفته شود.
دبیر دهمین کنگره میکروبیولوژی بالینی گفت: 350 مقاله به دفتر کنگره ارسال شده که از این تعداد 254 مقاله بصورت پوستر و 44 مقاله نیز به صورت سخنرانی پذیرش شده است.
جعفر سلطانی افزود: مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها بویژه در کشورهای در حال توسعه سبب هزینه های بالای درمان برای کشور و کاهش مقاومت بدن در برابر میکروب شده است.
وی اضافه کرد: لازم است دست اندرکاران حوزه سلامت با حمایت دولت و مردم به فکر ارئه راه حل این مشکل باشند.
دهمین کنگره بین المللی میکروبیولوژی بالینی ایران به مدت سه روز و از ششم تا هشتم مهر در دانشگاه علوم پزشکی سنندج در حال برگزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: