کد خبر: ۱۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - 2014January 27
شفا آنلاین:انجمن حمایت از مصرف کنندگان، خواستار پایبندی و رعایت سوگند و احترام به حقوق بیماران از سوی تمام پزشکان و مراکز درمانی شد.
به گزارش شفا آنلاین، این انجمن در اطلاعیه ای که روز دوشنبه منتشر کرده، از جامعه پزشکی خواست استیفای حقوق خود را از طریق انجمن های تخصصی یا سازمان نظام پزشکی دنبال کند. در این اطلاعیه آمده است: اگرچه دامان اکثریت جامعه پزشکی از پدیده شرم آور «زیرمیزی» دور است اما متاسفانه تعداد غیرقابل انکاری از اطبا به ویژه جراحان که بیماران را در شرایط اضطراری می بینند، بدون درنظر گرفتن اینکه هزینه جایگاه علمی آنان را جامعه پرداخت کرده با قرار دادن شرط پرداخت نرخ تعیین شده گاهی برابر یا بیشتر از نرخ کشورهای اروپایی از طرف خودشان حاضر به ارائه خدمت هستند. «مهمترین شاخص تعیین این نرخ، عرف همکاران دیگر است نه قدرت بیمار در دریافت آن خدمت، نه رضایت مراجع در پرداخت و نه اصول دیگر حرفه ای و این در شرایطی است که بیمار هیچگونه گزینه دیگری ندارد.» انجمن حمایت از مصرف کنندگان در این اطلاعیه می افزاید: بی تردید یکی از عوامل اینگونه برخوردها(دریافت زیرمیزی) غیرشفاف بودن تعرفه خدمات پزشکی مربوطه است به این دلیل انجمن حمایت از مصرف کنندگان از تمامی دست اندرکاران امور پزشکی از جمله بیمارستان ها تقاضا دارد به منظور حفظ احترام به حقوق بیماران و همگام با اغلب کشورها، همه تعرفه های پزشکی و خدمات مربوطه را در مراکز درمانی و مطب ها در معرض دیدگان عموم بیماران قرار داده تا ضمن شفاف سازی خدمات ارائه شده از احتمال وقوع اینگونه اعمال غیراخلاقی تا حدودی جلوگیری شود. انجمن حمایت از مصرف کنندگان در اطلاعیه خود یادآوری کرده است که نصب و درج تعرفه های خدمات در تمام بنگاه های اقتصادی طبق قانون ضروری و لازم الاجرا است. این انجمن از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواسته است تا با هماهنگی جامعه پزشکی بر نصب تعرفه های خدمات پزشکی در همه مراکز درمانی کشور در کمترین زمان ممکن، نظارت کند. ک/س ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: