کد خبر: ۱۲۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 24
شفاآنلاین>سلامت جنسی>یک متخصص پزشکی اجتماعی و فلوشیپ سلامت جنسی تاکید کرد: در هیچ سنی محدودیتی برای کمیت روابط جنسی زوجین وجود ندارد و برخلاف برخی ادعاها، این روابط باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی در میانسالی نمی شود.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر سیدعلی آذین درباره سلامت رابطه جنسی زوجین در میانسالی گفت: شکی نیست که با افزایش سن تغییراتی در شرایط جسمی و روانی و موقعیت اجتماعی افراد پیش می‌آید، اما این تغییرات باید طوری مدیریت شود که به زندگی جنسی زوجین آسیب نزند.

 وی افزود: یکسری از محدودیت های جسمی و فیزیکی عملا با اتخاذ سبک زندگی سالم تر قابل کنترل است و در قسمت روانی و اجتماعی هم عملاً تعیین کننده اصلی خود زوج هستند که نباید اجازه دهند زندگی عاطفی وخلوت آنها فدای فعالیت های اجتماعی، وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که در زندگی میانسالی وجود دارد شود.

این متخصص پزشکی اجتماعی با تاکید بر این که در میانسالی هیچ دلیلی وجود ندارد که یک زوج بخواهد محدودیتی برای خود در این زمینه قائل شود و یا نگرانی هایی داشته باشند گفت: اگر گاهی محدودیت‌های جسمی نیز به این رابطه آسیب می‌زند می‌توانند با مراجعه به پزشک، بسیاری از این مشکلات را به حداقل برسانند.

دکتر آذین با اشاره به این که در هیچ سنی محدویتی برای کمیت روابط جنسی وجود ندارد و موضوعی کاملا توافقی در بین زوجین است که آنها خود محدوده آن را تعیین می کنند گفت: درصورتی که یکی از زوجین دیگری را تحت فشار نگذارد و این رابطه با رضایت دو طرف باشد هیچ متخصصی نمی تواند هیچ محدودیتی برای این موضوع تعیین کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید در این زمینه استانداردهایی که هیچ پشتوانه پژوهشی ندارد را تعیین کرد گفت: اگر یکی از زوجین نسبت به کم بودن یا زیاد بودن این روابط اعتراض دارد باید از مشاور استفاده کند چرا که نیازی نیست که یکی از زوجین با برچسب هایی طرف دیگر را محکوم کند و از عناوین غلطی چون سرد مزاجی یا بیش فعالی جنسی استفاده کند. این تشخیص ها موضوعاتی نیستند که زوجین در مورد آنها تصمیم گیری کنند و اگر در خصوص کمیت روابط جنسی مشکلی وجود دارد باید از متخصص مربوطه استفاده کنند و در بسیاری از موارد تنها کافی است یاد بگیرند که چگونه فرایند مذاکره تا مصالحه را طی كنند.

این متخصص پزشکی اجتماعی و فلوشیپ سلامت جنسی به برخی از مطالب منتشر شده در مورد این که روابط جنسی باعث افزایش برخی از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی می شود اشاره کرد و گفت: این گونه مطالب که در آنها فعالیت های جنسی را موجب مرگ زودرس یا بیماری های قلبی می دانند مستندات علمی کافی ندارند. در مطالعات نشان داده شده است هر چقدر که آقایان در طول زندگی روابط جنسی را در سنین بالاتر ادامه داده اند امید به زندگی آنها بیشتر شده و مدت بیشتری زندگی کرده اند.

وی افزود: همچنین بانوان هرچه زندگی جنسی توام با رضایتی داشته باشند طول عمر بیشتری خواهند داشت. صرف افزایش سن اصلا منعی برای این فعالیت‌ها نیست.

دکتر آذین گفت: دلیلی ندارد منعی برای فعالیت جنسی در سنین بالاتر وجود داشته باشد، مگر بیماری خاصی داشته باشند که آن هم پزشک متخصص تعیین می کند که از چه نوع فعالیت جنسی پرهیز کنند، اما اینکه ما مطلق بگوییم که نباید کسی در فلان سن، فعالیت جنسی داشته باشد، از منظر علمی قابل قبول نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: