کد خبر: ۱۲۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 18
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری امسال خبر داد و گفت: پذیرفته‌شدگان از سوم تا پنجم مهر ماه می‌توانند با مراجعه به دانشگاه پذیرفته شده نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد حسین پور کاظمی با اعلام این مطلب جزییات آزمون دستیاری را تشریح کرد و افزود: در چهل و سومین دوره آزمون دستیاری بیش از 14 هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد حدود 12 هزار  نفر در جلسه  امتحان حاضر شدند و تعداد ۶ هزار و 900 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی در ادامه  با اشاره به پذیرش 3390 نفر در آزمون دستیاری امسال،‌ تصریح کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی سهمیه بومی مناطق محروم ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش و برای رشته‌های مورد نیاز در صورت داشتن حد نصاب، ۸۵ درصد گزینش آزاد است.

دکتر پورکاظمی گفت: بر اساس قانون، رزمندگان باید 80 درصد،‌ ایثارگران و فرزندان ایثارگران نیز باید 70 درصد نمره آزمون را کسب کرده باشند که در آزمون دستیاری امسال که 30 درصد ظرفیت پذیرش یعنی 850 نفر به این این افراد تعلق می‌گرفت، در نهایت 309 نفر توانستند حد نصاب قبولی را کسب کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس قانون باید 30 درصد رشته‌های مورد نیاز را به مناطق محروم اختصاص می‌دادیم یعنی 1017 نفر می‌توانستند در این مناطق جذب شوند که تنها 580 نفر حدنصاب قبولی را کسب کردند.

وی همچنین افزود: از مجموع 3390 نفر ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری امسال 2021 نفر به عنوان آزاد و 40 نفر نیز استعدادهای درخشان پذیرفته شدند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در خصوص زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دستیاری گفت: زمان ثبت نام و شروع تحصیل تمامی پذیرفته‌شدگان چهل و سومین دوره آزمون پذیرش دستیاری تخصصی از روز شنبه، سوم تا پنجم مهرماه در دانشگاه پذیرفته شده انجام می‌گیرد.

برچسب ها: آزمون ، امتحان ، دستیاری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: