کد خبر: ۱۲۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
شفا آنلاین>سلامت جنسی> سازمان غذا و داروی آمریکا به زنان در مورد عواقب استفاده از آزمون‌های غربالگری بدخیمی تخمدان هشدار داده است.
به گزارش شفا آنلاین،این سازمان به‌خصوص در مورد به تعویق افتادن درمان‌های پیشگیرانه برای زنانی که هیچ علامتی ندارند ولی در معرض خطر بالای ابتلا به بدخیمی تخمدان هستند ابراز نگرانی کرده است.


       با وجود تعداد قابل توجه تحقیق و مقالات منتشر شده، هنوز هم هیچ آزمون قطعی و مطمئنی برای غربالگری بدخیمی تخمدان که نتایج نادرست آن محدود باشد، وجود ندارد.

       البته طی سال‌ها شرکت‌های مختلف آزمون‌های متعددی را برای غربالگری بدخیمی تخمدان وارد بازار کرده‌اند و مدعی بوده‌اند که این آزمون‌ها موفقیت‌آمیزند. سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده که پزشکان و زنان در معرض خطر ممکن است با تبلیغات و ادعاهای بی‌اساس این شرکت‌ها گمراه شوند.

        طبق اطلاعات موجود و مطالعات بالینی انجام شده زیر نظر سازمان غذا و داروی آمریکا، یافته‌ها مبنی بر صحت آزمون‌های غربالگری بدخیمی تخمدان موجود در بازار برای تشخیص موارد بدون علامت این بدخیمی در مراحل آغازین، کافی نیست.

       مثلا، برخی از زنان ممکن است نتیجه آزمون را مثبت کاذب دریافت کنند، یعنی اعلام بدخیمی بدون وجود آن. برای این زنان آزمون‌های غیرلازم تکمیلی یا حتی جراحی‌های بی‌مورد انجام می‌شود که اغلب عارضه‌دار هستند. گاه نتیجه منفی کاذب است و زنان در دریافت درمان تاخیر می‌کنند. هر دو این شرایط مشکل‌آفرین خواهند بود.

منبع: سایت رسمیFDA

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: