کد خبر: ۱۲۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 07
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد:
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>معاون دانشجویی و فرهنگی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود 70 درصد دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در خوابگاه ها سکونت دارند.
به گزارش شفاآنلاین : محمدرضا داودآبادی فراهانی' شبانگاه سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت خوابگاه دانشجویی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جمع خبرنگاران افزود : در حال حاضر حدود 80 هزار دانشجو از خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه 190 تا 200 هزار دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: بیش از 120 هزار نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید از خوابگاه ها بهره مند باشند که حدود 43 هزار نفر آنان بیرون از خوابگاه ها و از منازل استیجاری استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه خوابگاه های دانشجویی استاندارد نیستند، افزود: تا سال گذشته در مورد ساخت خوابگاه ها استانداردی نداشتیم که درهفته خوابگاه ها، سندی را تدوین و رونمایی کردیم و از این پس خوابگاه ها براساس استانداردهای مورد نظر احداث می شوند.
داودآبادی فراهانی اظهارکرد: کسانی این سند را تدوین کرده اند که خودشان در این خوابگاه ها ساکن بوده اند.
وی گفت: در سند خوابگاه استاندارد، مشخص می شود که خوابگاه ها باید چه تعداد اتاق یا چه ویژگی هایی داشته باشند و حتی موضوع های فرهنگی نیز در آن دیده شده است.
خوابگاه دانشجویی که کلنگ احداث آن در شرق پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به زمین زده شد، در چهار طبقه با ظرفیت 400 نفر ساخته می شود.
همچنین روز سه شنبه با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اصغر مکارم به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم معرفی و از خدمات اسدالله گردان رئیس پیشین این دانشگاه تقدیر شد.
استان پهناور کرمان، چهار دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای کرمان، رفسنجان، بم و جیرفت دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: