کد خبر: ۱۲۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 21
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس از پیشنهاد نمایندگان مبنی برجداسازی بیمه سلامت از وزارت تعاون در جهت تجمیع بیمه‌ها خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،محمدنعیم امینی فرد با اشاره به جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با دستور کار بررسی تجمیع بیمه‌ها، گفت: در این جلسه که با حضور وزرای تعاون، کار ورفاه اجتماعی وبهداشت و درمان برگزارشد، مسئولان دو وزارتخانه و نمایندگان کمیسیون بهداشت پیشنهادات خود درخصوص تعیین تکلیف تجمیع بیمه‌ها را مطرح کردند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد نمایندگان کمیسیون مبنی بر جدایی تامین اجتماعی از شمول اجرای قانون تجمیع بیمه ها، افزود: در صورت تصویب نهایی این پیشنهاد تامین اجتماعی به وظایف خود در حوزه درمان به طور غیرمستقیم عمل خواهد کرد؛ از طرفی با  یکسان سازی خدمات راهبردی، تامین اجتماعی برخورد یکسان با سازمان های ارائه دهنده خدمت اعم از سازمان های وابسته به وزارت بهداشت و وزارت رفاه خواهد داشت؛ این درحالی است که درحال حاضر چنین برخورد همگونی وجود ندارد.

وی درباره پیشنهادات مطرح شده درباره سازمان بیمه سلامت، تاکید کرد: نمایندگان کمیسیون بهداشت تاکید دارند که بیمه سلامت تحت نظر یک سازمان  تنظیم مقررات بیمه‌ای اداره شود که اساس اقدامات این سازمان، سیاستگذاری‌های شورای عالی بیمه سلامت باشد، البته پیشنهادی دیگر نیز مطرح شد مبنی بر اینکه کمیته‌ای متشکل از وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه شرح وظایف شورای عالی بیمه سلامت را مشخص کند.

وی تصریح کرد: در این پیشنهاد همچنین تاکید شد که سازمان بیمه سلامت تحت نظر شورای عالی بیمه سلامت که محل استقرار آن در وزارت بهداشت باشد قرار گیرد، اما به عنوان یک نهاد که در سیاستگذاری مستقل بوده و تحت نظر شورای عالی بیمه فعالیت کند؛ البته این پیشنهادات طی روزهای آینده جمع‌بندی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به طور صددرصد موافق این پیشنهادات است، گفت: اما وزارت رفاه با بخشی از این پیشنهادات موافق بوده و با انتزاع بیمه سلامت موافق نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه درحال حاضر هم شورای عالی بیمه وجود دارد، گفت: استقرار دبیرخانه شورای عالی بیمه دروزارت رفاه است، بنابراین از وزارت بهداشت  ودرمان دراین شورا تنها یک حق رای وجود دارد که باید این موضوع نیز تغییر کند.خانه ملت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: