کد خبر: ۱۱۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 11
شفا |آنلاین>سلامت جنسی> شاید شما به دلیل داشتن مشکلات پروستات، این جزوه را آموزنده بدانید. این مقاله کمکی است برای پاسخ به پرسش‌های شما در مورد آن دسته از تغییرات پروستات که با افزایش سن اتفاق می‌افتد.
به گزارش شفا آنلاین، این مقاله می‌تواند اطلاعات پایه و اساسی را در مورد تغییرات معمول پروستات به شما ارائه ‌دهد. اگر شما دارید در مورد درمان سرطان پروستات تصمیم می‌گیرید، منابع دیگر هم قابل دسترسی هستند.

        وقتی سن شما بالاتر می‌رود، پروستات چگونه تغییر می‌کند؟ غده پروستات لوله‌ای را که ادرار را عبور می‌دهد (پیشابراه)، احاطه می‌کند. وقتی مردی پا به سن می‌گذارد، پروستات می‌تواند مشکل‌زا باشد، زیرا:
       1) پروستات، همراه با بالا رفتن سن، بزرگ‌تر می‌شود و احتمال دارد به پیشابراه فشار وارد کند.
       2) یک تومور می‌تواند پروستات را بزرگ‌تر کند.

       این تغییرات یا یک عفونت، در دفع ادرار مشکل ایجاد می‌کند. گاهی مردان در دهه چهارم و پنجم زندگی خود، با بروز این علائم ادراری مواجه خواهند شد که به مراقبت پزشکی نیاز دارند. برای سایر مردان، علائم تا زمان بسیار دیرتری، مشاهده نمی‌شود. اگر شما هرگونه علائم ادراری دارید، حتما با پزشک در میان بگذارید. اگر دچار هر یک از علائم زیر هستند، با پزشکتان مشورت کنید:
        در طول روز زیاد ادرار می‌کنید.
        نیاز فوری به دفع ادرار دارید.
        جریان ادرار ضعیفی دارید.
        وقتی ادرار می‌کنید، احساس سوزش دارید.
        در طول شب برای دفع ادرار، بارها از خواب بیدار می‌شوید.

        شما باید گوش به زنگ چه تغییراتی در پروستات خود باشید؟ با بالا رفتن سن، مشکلات پروستات شما افزایش می‌یابد. سه مشکل رایج پروستات عبارتند از:
• عفونت (التهاب پروستات)
• بزرگ شدن پروستات (BPH) یا هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات
• سرطان پروستات.

       باید به خاطر داشته باشیم که در اکثر مردان، تغییرات پروستات ناشی از سرطان نیست.
NCII



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: