کد خبر: ۱۱۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 08
شفا آنلاین>سلامت>متخصص زنان با اشاره به فقدان مشاوره‌های دوران یائسگی در کشور، گفت: زنان باید تغییرات گذار از سن یائسگی را بدانند و آن را بشناسند.

به گزارش شفا آنلاین،مریم رحیمی با اشاره به خلاء موجود در مشاوره‌های دوران یائسگی درکشور گفت: خانم‌هایی که به دوران یائسگی نزدیک می‌شوند با تغییرات خلقی، رفتاری و فیزیکی مواجه هستند که نیاز به توجه بیشتری دارند و به دلیل مشکلات روحی و جسمی ناشی از آن در زندگی خود با چالش‌هایی نیز روبرو می‌شوند.

 متخصص زنان ضمن بیان اینکه اطلاعات و آگاهی زنان در این مرحله کافی نیست، افزود: برای این کار زنان باید تغییرات گذار از سن یائسگی را بدانند، دورانی به نام قبل از یائسگی وجود دارد که در آن حالت‌های خاص روحی، خلقی و جسمی را تجربه می‌کنند.

رحیمی اظهار کرد: مهمترین نکته‌ای که به آن نیاز داریم این است که مسئولین بهداشت و درمان خودشان به این مسائل آگاه باشند و به نظر بنده بهتر است درمانگاه‌های یائسگی داشته باشیم چیزی که در کشور ما وجود ندارد و در کشورهای پیشرفته (از نظر بهداشتی) وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به نظر سازمان WHO ایران نیز از نظر بهداشتی جزء کشورهای پیشرفته به شمار می‌آید تصریح کرد، لازمه پیشرفت این است که از تمام نظر رشد کنیم که وجود درمانگاه یائسگی نیز مثل درمانگاه مامائی یکی از آن موارد است و در حال حاضر ضرورت آن به شدت احساس می‌شود.

وی ضمن توضیح اینکه درمانگاه یائسگی نیاز زنان را برای کسب اطلاعات لازم برطرف می‌کند، گفت: زنان در این دوران دلیل تغییرات روحی و جسمی خود را نمی‌دانند و ناآگاه و مضطرب هستند و وجود درمانگاه یائسگی که شامل روانشناس، روانپزشکی، ماما و متخصص زنان است در این زمینه می‌تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند.

متخصص زنان با اشاره به اینکه در این درمانگاه باید زنان با دوران یائسگی و تغییرات آن آشنا شوند افزود، همچنین بعد از آموزش غربالگری نیز باید صورت گیرد، چرا که سرطان دهانه رحم و رحم در دوران یائسگی شایع است، بیماران باید تست سرطان را در این دوران ادامه بدهند و سونوگرافی و ماموگرافی بعد از 40 سال به صورت مرتب هر سال یک بار انجام شود.

رحیمی، اظهار کرد: دوره گذر از یائسگی برای اکثر زنان ناراحت کننده است زیرا به دلیل اینکه احساس می‌کنند جوانی و قابلیت باروری خود را از دست داده‌اند اغلب در نگرانی و ترس به سر می‌برند، اما همانطور که می‌دانیم این دوران نیز همچون تمام دوران زندگی مثل کودکی، نوجوانی و جوانی بخشی از زندگی است که در صورتی که زنان از تغییرات آن آگاه باشند و اقدامات لازم را انجام دهند می‌توانند از ‌آن لذت ببرند.

وی در پایان با اشاره به اینکه یائسگی دوران جدیدی از زندگی است که نمی‌شود از آن فرار کرد ادامه داد؛ در این مرحله زنان ناگزیر از پذیرش این تغییرات هستند ولی برای کاهش اثرات منفی آن در زندگی روزمره می‌توانند با کسب اطلاعات بیشتر و آموزش‌های لازم علاوه بر اینکه اضطراب و افسردگی خود را در این مرحله درمان کنند از این بخش از زندگی خود لذت نیز ببرند.

برچسب ها: یائسگی ، سرطان ، سونوگرافی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: