کد خبر: ۱۱۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 08
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل موسسه خیرین پژوهش سلامت «رویان» از راه‌اندازی بنیاد کلیه‌ای پلی‌کیستیک که یک بیماری ژنتیکی است، خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدحسین سالاریان‌زاده روز دوشنبه، 18 مرداد ماه در حاشیه اولین همایش آشنایی با بیماری پلی‌کیستیک در جمع خبرنگاران، بیماری پلی‌کیستیک را یکی از بیماری‌های شایع در کشور توصیف کرد و افزود: در این بیماری کیست‌های متعددی که در نتیجه یک عامل ژنتیکی است، بر روی اعضای مختلف بدن ایجاد می‌شود و روز به روز گسترش می‌یابد.

وی، مهمترین دستگاه درگیر در این بیماری ژنتیکی را کلیه‌ها دانست و در عین حال تاکید کرد: این بیماری سایر اعضا مانند کبد، مغز و چشم را نیز درگیر خواهد کرد.

سالاریان‌زاده با اشاره به شیوع این بیماری در کشور اظهار کرد: بر اساس برآوردها 150 هزار نفر از جمعیت کشور مبتلا به این بیماری هستند و اگر فرض شود که هر کدام از این افراد در یک خانواده باشند، حدود 150 خانواده در ایران درگیر این بیماری هستند.

مدیرعامل موسسه خیرین پژوهش سلامت رویان اضافه کرد: این بیماری متاسفانه در سنین نیمه‌های جوانی و میانسالی بروز می‌کند و کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ضمن اینکه خانواده نیز در جریان پرهزینه درمان این بیماری وارد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه درمان و انجام آزمایشات این بیماری پرهزینه است، یادآور شد: از سوی دیگر اعتباراتی که دولت برای درمان همه بیماری‌های موجود در کشور صرف می‌کند، ناکافی است، از این رو نیاز است تا روشی برای درمان و تحقیقات در زمینه این بیماری ارائه شود.

سالاریان‌زاده از تشکیل بنیاد کلیه پلی‌کیستیک خبر داد و اظهار کرد: با توجه به مشکلات پیش‌رو درصدد برآمدیم تا با همکاری انجمن حمایت از بیماران کلیوی، بنیاد کلیه‌ای پلی‌کیستیک را با حضور مبتلایان و خانواده‌های آنها و همچنین محققان و متخصصان این حوزه راه‌اندازی کنیم.

به گفته وی، این نهاد در بسیاری از کشورهای دنیا راه‌اندازی شده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رویا کرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
باسلام 33 سالمه جز بیماران کلیه پلی کیستیک هستم وپسرم هم درگیر این بیماری شده امید وارم راه درمانی برای مشکل ما پیدا بشه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: