کد خبر: ۱۱۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 01
شفا آنلاین>اجتماعی>نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ساخت اقامتگاه برای همراهان بیمار سیاست وزارت بهداشت با کمک خیرین است گفت که برای رسیدن به این مهم لازم است که زمینی در اختیار خیرین در گوشه‌ای از بیمارستان داده شود.

به گزارش شفا آنلاین،علی رستمیان  با تاکید بر لزوم تامین و تجهیز محیطی برای اسکان همراهان مسافر بیمار در طول مدت بستری گفت:  بنده در طول چند سال گذشته که مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان تهران بودم، سیاست وزارت بهداشت ساخت اقامتگاه‌هایی برای همراهان مریضان در اکثر بیمارستان‌های دولتی و بزرگ مثل شریعتی، امام خمینی(ره) و سایر بیمارستان‌ها با کمک خیرین بوده است.

وی ادامه داد: این کار الان در دستور کار مجمع خیرین سلامت است و وزارت بهداشت هم حمایت می‌کند. در همین راستا برخی بیمارستان‌ها مثل بیمارستان شهدای تجریش همراه‌سرا برای همراه بیماران ساخته‌اند و طبق اطلاعم آقای نیری دبیرکل خیرین سلامت کشور به طور جدی و با پشتکار دنبال این هستند که برای بقیه بیمارستان‌ها همراه‌سرا بسازند. زمین هم در اکثر بیمارستان‌ها در اختیار خیرین برای ساخت این اقامت‌سراها گذاشته شده است.

به گفته رستمیان، بیمارستان‌ها به خیرین اعلام کرده‌اند در صورت تمایل به ساخت همراه‌سرا، زمینی در گوشه‌ای از محوطه بیمارستان در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین گفت که برای اسکان و اقامت همراهان بیمار در این همراه‌سراها، اولویت با کسانی است که بنا بر تشخیص بیمارستان، بیمار علاوه بر همراه در داخل بیمارستان، به همراهان دیگری برای پیگیری روند درمان، تهیه دارو و در نهایت مراقبت در کنار کادر درمانی بیمارستان احتیاج دارد که این شامل برخی از بیماری‌های صعب العلاج مثل سرطانی‌ها و سوختگی‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات سریع و جدی برای ایجاد این اقامت‌سراها گفت: در شرایطی که همراهان بیمار دغدغه درمان و تامین هزینه‌های بیمار را دارند، مشکلات خودشان نیز همچون سرقت  اموال‌شان به دلیل نداشتن اسکان مناسب اضافه می‌شود؛ موضوعی که باید هر چه سریعتر رفع شود، ما هم پیگیری می‌کنیم تا این دغدغه به حق نیز رفع شود.

رستمیان در پایان گفت : در حال حاضر دولت برای نگهداری و تامین و تجهیز بیمارستان‌ها با مشکلاتی مواجه است و طبیعتا بودجه‌ای برای ساخت این اقامت‌سراها ندارد؛ از این رو لازم است با دادن زمین، خیرین را برای ساخت این همراه‌سراها تشویق کرد که این بهترین راه حل برای رفع این مشکل است.

برچسب ها: اسکان ، سلامت ، خیرین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: