شفا آنلاین:بيمارستان ميلاد كه بزرگترين بيمارستان كشور نام گرفته است، جزء بيمارستانهاي تامين اجتماعي محسوب شده و طبق گفته مسئولين اين بيمارستان روزانه بيش از ۳۰ هزار نفر براي مراجعه و ويزيت از اين بيمارستان پذيرش ميگيرند.
به گزارش شفا آنلاین،بيمه تامين اجتماعي چه از لحاظ درماني و چه از لحاظ بيمه بازنشستگي بزرگترين و گسترده ترين بيمه اجتماعي در ايران محسوب مي شود. بيمه اي كه علاوه براينكه قدمتي طولاني دارد داراي امكانات بسياري نيز مي باشد. يكي از اين امكانات بيمارستان هاي درماني وابسته به تامين اجتماعي مي باشد كه گاها تمام هزينه هاي درماني اعم از ويزيت، جراحي و بستري در بيمارستان ها و درمانگاه هاي طرف قرارداد خود را پرداخت مي كنند.
با توجه به جمعيت بسيار بالاي افراد تحت پوشش اين بيمه حتي اگر بيمارستان هاي طرف قرارداد بهترين پزشكان، پرسنل، امكانات و.... را نيز دارا باشند باز در نحوه خدمت رساني به تمام بيماران دچار مشكل خواهند شد.
با اين حال بيمارستان ميلاد كه بزرگترين بيمارستان كشور نيز نام گرفته است جزء بيمارستان هاي تامين اجتماعي محسوب شده وطبق گفته مسئولين اين بيمارستان روزانه بيش از ۳۰ هزار نفر براي مراجعه و ويزيت از اين بيمارستان پذيرش مي گيرند. شايد دليل اصلي هجوم بيماران به اين بيمارستان كيفيت بالاتر و وجود اكثر تخصص هاي درماني نسبت به مراكز و بيمارستان هاي مشابه است. براي همين راهي بيمارستان شدم تا گزارشي از وضعيت اين بيمارستان تهيه كنم. گرچه هم بيمارستان ميلاد و هم برج ميلاد در گوشه اي از تهران بنا شده است اما انصافا اين دو سازه چهره زيبا و پر ابهتي را به اين منطقه بخشيده است.
سوار بر ماشين تا جلوي درب اورژانس بيمارستان رفتم، چند تلفن عمومي و چند تا صندلي جلوي درب اورژانس اولين چيزي است كه توجه هركسي را جلب مي كند، در كه باز مي شود جلوي در مسئول اطلاعات بيمارستان نشسته است و روبه روي در هم پذيرش اورژانس قرار دارد. چند دقيقه اي در سالن اورژانس قدم مي زنم و اين طرف و آن طرف مي روم تا بالاخره به يك جوان بيست و چند ساله كه گوشه اي از سالن ايستاده است مي رسم. خودش را رضا معرفي مي كند و درباره حضورش در بيمارستان مي گويد: چند ساعتي هست كه اينجا هستيم و قرار است برادرم توسط جراح عمومي عمل شود. پزشك مربوطه گفته است بايد كيسه صفراي او خارج شود اما متاسفانه برادرم فعلا در بخش اورژانس بستري است و از درد در حال ناله كردن مي باشد. متاسفانه به دليل جمعيت زياد و عدم حضور پزشكان در حال حاضر، معلوم نيست تا چه زماني بايد در اورژانس منتظر بمانيم.
وقتي از رضا در مورد پذيرش و چگونگي نوبت دهي بيمارستان سوال كردم گفت: البته در اين مورد ما وقت قبلي نگرفتيم و به صورت اورژانس مراجعه كرديم اما به طور كلي، نوبت دهي پزشكان به صورت تلفني مي باشد كه عموما هم تلفن ها يا بوق اشغال مي زنند يا كسي پاسخگو نيست در حالي كه گفته مي شود بيمارستان داراي ۶۰خط انتظار مي باشد. نوبت دهي اينترنتي و پيامكي هم كه هيچ وقت فعال نيست و هميشه مشكل دارد. خود شما مي توانيد به سايت اين بيمارستان مراجعه كنيد تا گفته هاي من برايتان ثابت شود. به گزارش تراز، بعد از صحبت هاي رضا، در محوطه بيروني سالن روي يك صندلي نشسته بودم. چند دقيقه اي از نشستنم گذشته بود كه آقاي ميانسالي كه داشت با تلفن همراه خود حرف مي زد كنارم نشست. بعد از تمام شدن مكالمه اش سر صحبت را با او باز كردم و در مورد علت حضور و چگونگي كيفيت خدمات بيمارستان از او سوال كردم. خودش را طاهري و۴۷ ساله معرفي كرد و گفت: من سال هاست كه شغل آزاد دارم اما حدود ۱۰ سال است كه خودم را به صورت خويش فرما بيمه كرده ام چند باري هم قبلا به اينجا آمده بودم، متاسفانه بيمارستان هايي مثل ميلاد، امام خميني و حتي معيري و... با اينكه تخصص ها و امكانات خوبي دارند اما به دليل حجم بالاي مراجعه كننده توان پاسخگويي به همه را ندارند و همين كيفيت خدمات را به شدت پايين مي آورد از طرفي به نظرم به هيچ وجه استانداردهاي لازم در مورد تعداد پرسنل، پزشك وخدمات مطابق با تعداد بيماران در اين بيمارستان ها رعايت نمي شود و همين كمبود نيرو باعث مي شود كه گاها برخورد پرسنل با بيماران و همراهانشان مناسب نباشد.
بعد از صحبت هاي آقاي طاهري چند دقيقه اي در سالن قدم زدم خط هاي موازي با رنگ هاي مختلف روي زمين توجه هر كسي را به خود جلب مي كند روي ديوار نوشته بود مسير هر خط نوشته شده بود شايد اگر اين خط ها نباشند بعضي ها راه شان را گم كنند.
ک/س
تراز