کد خبر: ۱۱۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۵ - 2016July 07
شفا آنلاین>سلامت>مدیر توسعه شبکه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون اطلاعات هویتی و سلامت بیش از سه میلیون نفر در استان خراسان رضوی در پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمدحسن درخشان افزود: حدود پنج میلیون نفر از جمعیت استان خراسان رضوی در 14 شهرستان، زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.
وی بیان کرد: ثبت اطلاعات پرونده الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای امسال آغاز شده و در هفته های آینده تمامی شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه، به جز مشهد، در قالب پرونده سلامت الکترونیکی ارائه خدمات خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط پزشک و بهورزان در مناطق شهری و روستایی چند شهرستان خراسان رضوی نظیر کلات در قالب پرونده الکترونیکی سلامت انجام می شود.
به گفته وی، در طول یک ماه گذشته بیش از 200 هزار مراقبت در خراسان رضوی در پرونده الکترونیک سلامت ثبت شده است.
مدیر توسعه شبکه ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: پرونده الکترونیک سلامت یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود که دارای مزایای فراوانی است.
درخشان، صرفه جویی مالی برای خرید دفتر، پوشه و فرم، صرفه جویی در گزارش گیری، ارسال و جمع آوری آنها، صرفه جویی در هزینه نیروی انسانی، به روز بودن اطلاعات، صحت و سقم اطلاعات و پیگیری دقیق مراقبت ها را از مزایای پرونده الکترونیکی سلامت برشمرد.
به گفته وی، هزینه تهیه کاغذ، دفتر و پوشه بابت گزارش گیری نظام مراقبت سلامت در خراسان رضوی حدود 10 میلیارد ریال در سال برآورد می شود.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استفاده از نیروهای بومی و مطابق با آخرین استانداردهای جهانی برنامه نویسی و نرم افزاری در تدوین و عملیاتی کردن پرونده الکترونیک سلامت در سطح کشور پیشرو بوده است.
به گفته وی، پرونده الکترونیک سلامت، بخشی از سامانه یکپارچه نظام اطلاعات سلامت است که در خراسان رضوی به عنوان 'سینا' نامگذاری شده است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شرق کشور دارای هشت هزار دانشجو و افزون بر 17 هزار کارمند در بخش های بهداشت و درمان است.
این دانشگاه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی قریب به پنج میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون نفری استان خراسان رضوی را بر عهده دارد.
دانشگاههای علوم پزشکی نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و تربت جام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت زیر پوشش این مناطق را بر عهده دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: