کد خبر: ۱۱۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۵ - 2016June 30
شفا آنلاین>سلامت>دبير شوراي سلامت دهان گفت: ارايه خدمات سلامت دهان به مردم به ويژه در مناطق محروم و كم برخوردار کشور، از دغدغه های مهم مسئولين ارشد وزارت بهداشت است .
به گزارش شفا آنلاین، دكتر سعيد عسگری افزود: با اجرايي شدن طرح تحول سلامت دهان از ابتدای سال ۹۴، اقدامات ويژه اي توسط وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي براي ساماندهي ارايه خدمات سلامت دهان به اقشار مختلف مردم و خصوصا گروه های هدف به انجام رسيده است، كه بسياري از خانواده ها دريافت اين خدمات را خصوصا براي فرزندان دبستاني خود از نزديك تجربه كرده اند.

وی در ادامه با اشاره به اين نكته كه تربيت نيروهای حد واسط در حوزه سلامت دهان مسيري در جهت حصول به اصل عدالت در سلامت بوده و در دنيا تجربه شده است، افزود: ايجاد چندين دوره كاردانی جديد و از جمله تكنسين سلامت دهان در همين جهت برنامه ريزي و از سال گذشته در برخی از دانشگاه ها آغاز شده است.

عسگری در ادامه افزود: اين دوره ها با شرح وظايف مشخص شده در برنامه آموزشي مربوطه، با حضور وزير بهداشت به عنوان رئيس شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي، شورايعالي برنامه ريزي علوم پزشكی و شورای گسترش دانشگاه ها به تصويب رسيده و رسما به دانشگاه ها ابلاغ شده اند.

دبير شوراي سلامت دهان در پایان عنوان کرد: در جلسه اخير كميسيون مشترك شوراي سلامت دهان، وجوه گوناگون نامه ارسالي توسط دفتر سلامت دهان در مورد تبديل وضعيت كاردان هاي بهداشت دهان كه در گذشته با برنامه آموزشي متفاوتي تربيت شده اند، مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد تا پيشنهادات كارشناسي اعضاي شوراي سلامت دهان به رياست شورا منعكس شود. بنابراين بيان نقطه نظرات بعضي از اعضاي شوراي سلامت دهان در برخي رسانه ها، ديدگاه هاي شخصي آنها تلقي مي شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: