کد خبر: ۱۱۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۵ - 2016June 25
شفا آنلاین>سلامت>سومین کنگره سراسری پیشرفت های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی از 28 تا 30 مهرماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

 به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی صمدی کوچکسرائی دبیرعلمی سومین کنگره پیشرفت های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران افزود:این کنگره با هدف ارتقاء پیشرفت های علمی و عملی گروه هایی که در این حوزه فعالیت می کنند به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و با کمک معاونت علمی و فناوی ریاست جمهوری ، پژوهشگاه رویان ، مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزارمی شود.
وی ادامه داد: در این کنگره محورهایی چون، ترمیم دستگاه عصبی، پوست، استخوان و غضروف، دهان، فک و صورت، کبد و دستگاه گوارش، کلیه و دستگاه ادراری، قلب و عروق ، ترمیم ریه و دستگاه تنفسی ، بیولوژی سلول های بنیادی ، بیومواد و نانو نکتولوژی در مهندسی بافت مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.
صمدی کوچکسرائی اضافه کرد: همچنین در این کنگره کاربرد مهندسی بافت در ترمیم بافت های آسیب دیده با استفاده از سلول های زنده و موادی که شبیه ماتریس خارج سلولی در بدن هستند بحث و بررسی می شود.
وی افزود: امروزه بیشترین استفاده از مهندسی بافت در دنیا ، در ترمیم غضروف و استخوان و پوست به خصوص در پوست بیماران سوخته کاربرد دارد و استفاده از این تکنولوژی موجب کاهش مرگ و میر در بیماران سوخته می شود.
صمدی کوچکسرائی عنوان کرد : یکی از مشکلاتی که هم اکنون در کشور وجود دارد این است که فرآورده های این حوزه ، از خارج از کشور وارد می شوند و بسیار گران هستند و اگر بتوانیم این فرآورده ها را با روشهایی که قیمت آن کمتر از خارج باشد در داخل تولید کنیم،کمک بسیاری به بیماران بخصوص به بیماران سوخته می کنیم .
دبیر علمی سومین کنگره پیشرفت های مهندسی بافت گروه های هدف در این کنگره را جراحان ، متخصصین داخلی در تخصص های مختلف ، پزشکان ، پیراپزشکان ، پرستاران ، متخصصین علوم انسانی ، سولهای بنیادی ، رشته های مهندسی ، مهندسی بیو مواد بر شمرد.
وی یادآور شد: آخرین مهلت ارسال مقالات به این کنگره تا 31 مرداد ماه بوده و حداکثر امتیاز بازآموزی برای کلیه شرکت کنندگان در این کنگره در نظر گرفته شده است .
برچسب ها: پزشکی ، کنگره ، پیشرفت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: