کد خبر: ۱۱۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۵ - 2016June 23
شفا آنلاین>سلامت>یک پزشک متخصص زنان و زایمان گفت: اگر روزه گرفتن باعث افت قند در فرد باردار شود، باید از روزه‌داری اجتناب کند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر لیدا حیدری در این خصوص اظهار کرد: اگر زنان باردار  از لحاظ جسمانی در شرایط مناسبی قرار داشته و توان روزه گرفتن را دارند، می‌توانند با احتیاط و با توجه به شرایط خود، روزه بگیرند.

وی افزود: روزه گرفتن در ماه‌های اول به زن باردار ضرر نمی‌رساند اما در ماه‌های آخر فرد باید با دقت و با توجه به شرایط جسمانی و توانایی خود روزه بگیرد.

وی ادامه داد: افت قندخون در دوران بارداری هرچند خطرات حادی به دنبال ندارد، اما در جنین تاثیر سوء گذاشته و بانوان باید حتما قند خود را در حد متعادل نگه‌دارند.

 حیدری با اشاره به اینکه مایعات برای زنان باردار مهم‌تر از مواد غذایی است، بیان کرد: باتوجه به شرایطی که در ماه مبارک رمضان فراهم شده و فرصت خوردن و آشامیدن برای زنان باردار در اماکن عمومی و ادارات فراهم نیست؛ از این‌رو باید بانوانی که توان روزه گرفتن ندارند در طول روز حداقل اگر به مواد غذایی دسترسی ندارند از مایعات کافی استفاده کنند.

وی گفت: مایعات کافی و مواد غذایی با منابع قندی خوب از مهم‌ترین مواردی است که باید زنان در دوران بارداری به آن توجه کرده و همچنین از خوردن غذاهای پرچرب خودداری کنند.

وی در خصوص نحوه‌ افطاری زنان بارداری که روزه می‎گیرند، تشریح کرد: در زمان افطار باید فرآیند خوردن و آشامیدن به سرعت انجام نشده بلکه به تدریج انجام شود؛ چرا که اگر این کار به سرعت انجام شود، باعث تغییرات ناگهانی در فرد شده و مشکلاتی را برای وی رقم خواهد زد.

این متخصص زنان گفت: زنان بارداری که دارای بیماری خاص و بخصوص سنگ کلیه هستند، نباید تحت هیچ شرایطی روزه بگیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: