کد خبر: ۱۱۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۵ - 2016June 23
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>یک بررسی جدید نشان می‌دهد که دو میلیون کودک و نوجوان آمریکایی در هر سال دچار ضربه‌مغزی می‌شوند و بسیاری از آنان درمانی دریافت نمی‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین،  این تخمین بر اساس داده‌های سال ۲۰۱۳ از مراجعات به بخش اورژانس، بستری‌شدن‌ها، ویزیت‌های دکتر، گزارش‌های ضربه‌مغزی داده شده به وسیله مربیان ورزش مدارس و اطلاعات از بررسی‌های پیشین ضربه‌مغزی است. اما پژوهشگران می‌گویند این آمار به اندازه‌ای که باید دقیق نیست و نیاز به یک نظام نظارت بر ضربه‌مغزی وجود دارد که انستیتوی پزشکی امریکا، یک گروه غیرانتفاعی مشاور دولت در امور بهداشت عمومی، توصیه ایجاد آن را کرده است.

       مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا قصد دارند که نظامی برای ردیابی میزان‌ها و روندهای ضربه‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان ایجاد کنند. چنین نظامی علاوه بر این‌که تصویر بهتری از مشکل ضربه‌مغزی در سطح کشوری در اختیار می‌گذارد، می‌تواند به شناسایی ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که از این لحاظ برای کودکان بیش از همه خطرناک هستند، یاری برساند.

به گفته پژوهشگران داده‌ها بیانگر آن است که بین یک تا ۲ میلیون ضربه‌مغزی مربوط به ورزش و تفریح در هر سال در میان کودکان آمریکایی رخ می‌دهد. تخمین زده می‌شود که کودکان در نیم میلیون یا بیشتر از این موارد درمانی دریافت نمی‌کنند. یک بررسی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا نشان داد که شمار ضربات مغزی کودکان مربوط به بازی و ورزش افزایش یافته است، اما برخی از کارشناسان این افزایش را به افزایش آگاهی درباره جدید بودن بالقوه ضربه‌مغزی و گزارش بیشتر موارد آن نسبت می‌دهند.AP


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: