کد خبر: ۱۱۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 16
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>سازمان غذا و داروی آمریکا نخستین واکسن در دسترس را در آمریکا برای پیشگیری از کلرا که به‌وسیله زیرگروه 01 آن ایجاد می‌شود، با نام Vaxchora، محصولی از PaxVax Bermuda Ltd، برای تجویز در بزرگسالان 18 تا 64 سال که به مناطق با شیوع بالای کلرا سفر می‌کنند، تائید کرد.
به گزارش شفا آنلاین، سازمان جهانی بهداشت گزارش می‌کند زیرگروه 01 نخستین علت اولیه کلرا در سراسر دنیا است.


       این واکسن، تنها موردی است که به‌وسیله این سازمان برای پیشگیری از کلرا تائید شده است. واکسن مذکور، از نوع زنده و ضعیف شده است که دوز آن تکی و به صورت مایع خوراکی و حدود 3 اونس است و باید حداقل 10 روز پیش از سفر به مناطق آلوده به کلرا به‌وسیله بیمار مصرف شود. تنها واکسن پیشگیرانه دیگری که برای کلرا وجود دارد، در 2 دوز تجویز می‌شود. واکسن تک دوز جدید خصوصا برای افرادی بسیار مفید است که باید به مناطق آلوده به کلرا سفر کنند و برای استفاده از واکسن‌های دیگر وقتی ندارند.

       تائید Vaxchora، برگ برنده دیگری است که به روش‌های پیشگیرانه از کلرا که در حال حاضر به‌وسیله مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه می‌شوند، افزوده می‌شود.

       تائید این واکسن براساس داده‌های به دست آمده از کارآزمایی‌های بالینی متعددی است که انجام شده‌اند. یک کارآزمایی که رندوم شده و با کنترل دارونما بوده، 197 فرد داوطلب آمریکایی را که 19 تا 45 سال سن داشتند، بررسی کردند. پس از دریافت تصادفی واکسن یا دارونما، به شرکت کنندگان V. cholera (باکتری مسبب کلرا) خوراکی داده شد. اثربخشی واکسن پس از 10 روز در افرادی که واکسن را گرفته بودند، 90 درصد و 80 درصد میان شرکت کنندگانی بود که 3 ماه بعد از دریافت واکسن بررسی شدند.

       کمپانی سازنده 2 کارآزمایی دیگری را با کنترل دارونما راه‌اندازی کرد تا پاسخ واکسن را در بزرگسالان 18 تا 64 سال بررسی کند. در میان شرکت کنندگانی که 18 تا 45 سال سن داشتند، 93 درصد افراد واکسینه شده، آنتی‌بادی‌هایی را تولید کردند که نشان از محافظت در برابر بیماری داشت. در میان افراد 46 الی 64 سال، 90 درصد آنها آنتی بادی‌های محافظتی را در برابر بیماری تولید کرده بودند. محققان اثربخشی واکسن را در افرادی که در مناطق آلوده به کلرا زندگی می‌کنند، آزمایش نکرده‌اند.

       کمپانی سازنده در ادامه بررسی‌های خود، 4 کارآزمایی بالینی دیگری را انجام داده تا ایمنی این واکسن تائید شود. شایع‌ترین عوارض جانبی در افراد واکسینه شده عبارت بودند از خستگی، سردرد، درد شکمی، تهوع و استفراغ، بی‌اشتهایی و اسهال.

       کمپانی تولید کننده این واکسن، توانست جایزه سازمان غذا و داروی آمریکا را برای ابداع این واکسن کسب کند. این جایزه که از سال 2007 پایه‌گذاری شده، شرکت‌های مختلف داروسازی را ترغیب و تشویق می‌کند تا داروهای جدید و بیولوژیکی را برای پیشگیری و درمان بیماری‌های تروپیکال خاص تولید کنند.سپید

Medscape
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: