کد خبر: ۱۱۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 02
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>یک مطالعه جدید که در فرانسه انجام‌شده حاکی از آن است، بیمارانی که پیش از جراحی به موسیقی آرام‌بخش گوش دادند، کمتر به درمان با داروی مسکن نیاز داشتند.
به گزارش شفا آنلاین،  گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش قبل از عمل جراحی، اضطراب و نیاز بیماران به داروهای مسکن را کاهش می‌دهد. محقق ارشد این تحقیق، ژیل گوئریر، از بیمارستان دانشگاه کوچین پاریس گفت: «گوش دادن به موسیقی می‌تواند یک راه‌حل کم‌هزینه، غیرتهاجمی، غیردارویی برای کاهش اضطراب بیمارانی باشد که تحت عمل جراحی انتخابی چشم با بی‌حسی موضعی قرار می‌گیرند.» این مطالعه شامل 62 نفری بود که عمل جراحی سرپایی آب‌مروارید را با بی‌حسی موضعی انجام دادند. جراحی آن‌ها به‌طور متوسط 15 دقیقه به‌طول انجامید.

       برخی از بیماران از طریق هدفون به مدت 15 دقیقه به موسیقی آرام‌بخش گوش دادند، درحالی‌که سایرین این کار را نکردند. کسانی که به موسیقی آرام‌بخش گوش‌داده بودند، می‌توانستند بین 16 سبک موسیقی مختلف همچون جاز، فلامنکو، کوبایی، کلاسیک و پیانو، موسیقی دلخواه خود را انتخاب کنند. این افراد در مقایسه با کسانی که به موسیقی گوش نداده بودند، امتیاز اضطراب کمتری داشتند و داروهای مسکن کمتری در طول جراحی استفاده کردند و پس از جراحی خشنودتر بودند. گوئریر می‌گوید: «هدف این است که ما بتوانیم این روش را پیش از عمل جراحی چشم درباره تمام بیماران به کار بگیریم. هدف بعدی ما استفاده از این روش در سایر عمل‌های جراحی همچون ارتوپدی است که در آن نیز از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. به‌علاوه آن‌که مایلیم درباره کاهش اضطراب قبل از عمل و تاثیر آن بر درد بعد از عمل نیز تحقیقاتی انجام دهیم.»سپید
HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: