کد خبر: ۱۱۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 01
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی> زمانی که موسسین سازمان (TED technology, entertainmenand design) در سال 1984 برنامه‌های سالیانه را با هدف بهره‌گیری بیشتر از تجربیات پایه‌ریزی کردند، شاید حدس نمی‌زدند دنیا تا این اندازه به رموز موفقیت افراد موفق اهمیت دهد و به آنها احتیاج داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین،این سازمان که سالها است از متفکرین، ایده‌پردازان و فعالان پیشرو در سطح جهان دعوت می‌کند تا مهم‌ترین ایده‌های خود را در قالب یک سخنرانی قوی و تاثیر‌گذار در حداکثر هیجده دقیقه بازگو نمایند، آنها را در سایت خود بازنمایی می‌کند تا عموم مردم به رایگان بتوانند از تجربیات آنها بهره ببرند.

       پس از 30 سال تجربه موفق برگزاری تد،TEDx معرفی شد. این سازمان جهانی با اعطای گواهینامه به افراد در هر نقطه دنیا، تحت قوانین کاملاً مشخص و معین، برگزاری رویدادی محلی ولی با همان قوانین تد را امکان‌پذیر می‌کند.

       TEDx‌ها در سراسر دنیا با این هدف برگزار می‌شوند که افراد بتوانند از ایده‌پردازان جامعه خود بدین شکل الهام بگیرند و نه تنها ایده آنان را برای مخاطبان رویداد خود، بلکه هم چنین برای کل مخاطبان سایت تد، در منطقه محلی گسترش بدهند. از سخنرانی‌های رویداد‌های TEDx به طور کامل فیلم‌برداری شده و برای سازمان جهانی تد فرستاده می‌شود. بدین شکل تد به هدف نهایی خود، یعنی گسترش ایده‌های ارزشمند نزدیک‌ می‌شود.

رویداد TEDx TUMS که مخصوص دانشگاه علوم‌پزشکی تهران است، پس از کسب مجوز رسمی در آبان ماه 1393 فعالیت رسمی خود را برای برگزاری مراسم تد آغاز کرد. از آنجایی که این رویداد از نوع دانشگاهی است، گواهینامه فعالیت به نام یکی از دانشجویان و مسئولیت آن به عهده یکی از اعضای هیئت علمی است. عضو هیئت علمی مسئول در تمامی رویداد‌های TEDxTUMS ملیحه کدیور، عضو هیئت علمی گروه اخلاق دانشگاه علوم پزشکی است. تیم دانشجویی هماهنگی این رویداد هم از پنج دانشجوی همین دانشگاه شامل مینا انصاری، عاطفه پویان، بردیا خسروی، یسنا رستم آبادی و بهار صابرزاده اردستانی که همگی در رشته پزشکی مشغول به تحصیل هستند، تشکیل شده است. نخستین رویداد TEDxTUMS سال 93 در موزه دانشگاه علوم پزشکی تهران با شعار «بنی آدم اعضای یکدیگرند»، مصرع معروف سعدی برگزار شد و حال پس از گذشت

       دو سال، ماه گذشته دومین رویداد TEDxTUMS با شعار «مرا عهدی است با شادی»، مصرع معروف مولانا در مرکز قلب تهران برگزار شد. در ادامه گزینه‌ای از گفته‌های سخنرانی‌های مهم این مراسم آورده شده است.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: