کد خبر: ۱۱۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 31
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>دستیابی به ابزاری که بتواند نگاهی به کارکردهای شناختی افراد، همچون حافظه و تصمیم‌گیری آنها داشته باشد، معمولا با هزینه‌های بالایی روبه‌رو بوده و بیشتر آنها به بهره‌گیری از متخصصان پزشکی یا بالینی محدود شده است.
به گزارش شفا آنلاین، اکنون گروهی از متخصصان مراقب‌های بهداشتی دانشگاه استنفورد، با استفاده از داده‌های منتشرشده نتایج تحقیقات بالینی ارزیابی شناختی اپلیکیشنی را با نام ساونیکس (Savonix) برای موبایل‌های iOS و آندروید طراحی کرده‌اند.

       چنین ارزیابی‌هایی دهه‌هاست که برای شناسایی تغییرات عملکرد مغزی در بیماری‌هایی همچون آلزایمر یا ترومای ناشی از حوادث استفاده شده است. ساونیکس می‌گوید، ابزار ارزیابی شناختی آنها سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از ابزارهای موجود در بازار است در حالی‌ که از لحاظ صحت به همان اندازه دقیق است.

       این شرکت به ‌تازگی این اپلیکیشن را به مدت 6 هفته به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار داده است تا آنها بتوانند تجربیات خود را درباره استفاده از این اپلیکیشن به‌منظور ارتقا و ارائه نسخه نهایی آن ارائه دهند. کاربران این اپلیکیشن باید بین 30 تا 45 دقیقه زمان برای پر کردن انواع بخش‌های آن همچون حافظه، کنترل هیجانات، احساسات و سرعت پردازش اطلاعات زمان صرف کنند. این اپلیکیشن بلافاصله نتایج تکمیلی همه این بخش‌ها را تولید و بالا و پایین بودن هر بخش را مشخص می‌کند. علاوه بر این یک شرح مختصر درباره نتایج هر بخش از این اطلاعات برای کاربر ارسال می‌کند تا مناطق شناختی مورد نظر همچون حافظه و تصمیم‌گیری را بهبود بخشد. ساونیکس می‌گوید کاربران می‌توانند این نتایج را با متخصصان پزشکی بالینی برای ارزیابی‌های بیشتر یا تشخیصی به اشتراک بگذارند. این برنامه برای ارزیابی تمامی سنین، کودکان و بزرگسالان مناسب است.سپید
Gizmag
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: