کد خبر: ۱۰۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 27
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان نظام پزشکی از ارسال نامه ای اعتراض آمیز به وزیر رفاه در مورد جریان قرار داد غیر منطقی بیمه ها با جامعه پزشکی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشست شوراهای هماهنگی انجمن پزشکان عمومی کشور با تاکید بر غیر منطقی بودن قرار داد سازمانهای بیمه گر گفت : متاسفانه در قرارداد جدید بیمه ها هیچ حقوقی به پزشکان و موسسات در نظر گرفته نشده و طبق آن عملا هر پزشکی فاقد ضمانت مدنی است.با این وضعیت نمی توان از پزشکان عمومی انتظار داشت که نقش پررنگ تر و متفاوتی را در نظام سلامت به ویژه در تجویزها ایفا کنند و به همین منظور به زودی نامه اعتراض نظام پزشکی خطاب به شخص وزیر رفاه ارسال می شود. 
 
وی تصریح کرد: هم اکنون از میان جامعه پزشکی، پزشکان عمومی آسیب پذیر ترین قشر به شمار می روند و تا زمانی که بازنگری جدی در خصوص جایگاه و شان این گروه از همکاران صورت نگیرد، مشکلات مربوط به این قشر همچنان ثابت است .پکیج های کنونی  قرار داد های بیمه ها، اختیارات  پزشکان عمومی در قالب محدودیت های القایی هچون عدم نسخه نویسی برخی داروها، آزمایشها و نظایر آن مشکلات جدی را بر سر راه این جامعه قرار داده است. 

کاهش دریافتی پزشکان عمومی در مراکز خیریه
زالی همچنین با اشاره به مشکلات پزشکان عمومی مستقر در مراکز خیریه گفت: به علت ارائه خدمات ارزان یا رایگان در این مراکز بویژه خیره های استان مشهد و قم ، سهم دریافتی پزشکان عمومی بسیار اندک است که واقعا از نظر معیشتی این قشر را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی افزود : ازسوی دیگر نبود امنیت اجتماعی مشکل دیگر جامعه پزشکان عمومی بویژه در زمینه عدم حمایت بیمه ها و در نوع قراردادهایشان از این قشر است درحالیکه این موضوع می تواند با فرمولی ساده و حمایتی حل شود . 

نظام پزشکی خواهان افزایش تعرفه پزشکان عمومی 
رییس سازمان  نظام پزشکی همچنین با اشاره به اقدامات و پیگیری های اخیر این سازمان نسبت به افزایش نرخ تعرفه پزشکان عمومی نیز اظهار داشت : باتوجه به نوع قرار داد بیمه ها با پزشکان عمومی ، نرخ ویزیت 25 هزار تومانی پزشکان عمومی و ویزیت 35 هزار تومانی برخی تخصص ها مردم را به جای همکاران عمومی به سمت متخصصان می کشاند تا با پرداخت کمی هزینه بیشتر تحت ویزیت متخصص قرار گیرند که این امر موجب نگرانی است. 

وی افزود : در صورتیکه اگر بیمه ها از افزایش تعرفه پزشکان عمومی از 25 هزار تومان حداقل به 28 هزار تومان حمایت کنند به گونه ای که 18000 تومان پرداختی از جیب بیمار و مابقی از سوی بیمه ها بصورت مشارکتی با پزشکان پرداخت شود، دیگر اختلاف و فاصله کم ویزیت پزشکان عمومی با سایر تخصص موجب افزایش مراجعات به پزشکان عمومی و بهبود سیستم ارجاع در مناطق محروم می شود.

نگرانی نظام پزشکی از تعدیل پزشکان عمومی 
رییس سازمان نظام پزشکی همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت اشتغال و بیمه پزشکان عمومی در  بیمارستانهای دانشگاهی اظهار کرد : متاسفانه هنوز بسیاری از پزشکان عمومی شاغل بیمه نیستند و از طرفی نیز به علت جابجایی و تغییر در ستادهای بیمارستانی اورژانس ها ، بسیاری از پزشکان عمومی در حال از دست دادن شغلشان هستند و حتی دریافتی ماهیانه بسیاری از آنها علاوه بر داشتن فاصله زیاد با شان شغلیشان بسیار محدود و ناچیز است . 

زالی گفت: شیوع بیماریهای غیر واگیر در سراسر دنیا در حال گسترش است در حالیکه در زمینه کنترل و پیشگیری از آنها بویژه دیابت و فشار خون ، می توان از ظرفیت بالقوه پزشکان عمومی بهره مند شد هر چند که حجم مطالبات این گروه قابل توجه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: