کد خبر: ۱۰۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 21
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده‌های دارویی علوم پزشکی تهران با اشاره به رونمایی داروی فاکتور ۸ گفت: به غیر از این دارو که برای نخستین‌بار در کشور تولید شده است،تعدادی از داروهای تزریقی شیمی درمانی سرطان نیز از تولیدات مهم دارویی سال ۹۴ بوده است.

به گزارش شفا آنلاین، سید حمید خویی - رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره مراسم رونمایی از تولیدات دارویی این مرکز در سال 94 اظهار داشت: در مراسم امروز بیش از 20 فرآورده دارویی جدید تولید شده در سال 94 با حضور وزیر بهداشت و معاون اول رییس جمهور رونمایی شد.

خویی در این مورد افزود: این اقلام دارویی و مواد اولیه تولید شده که تعدادی از آنها روانه بازار شدند و تعدادی نیز در حال ورود به بازار دارویی هستند، از اقلامی هستند که اهمیت ویژه ای در صنعت دارویی کشور دارند و تعدادی از آنها برای نخستین‌بار در کشور تولید شدند.

وی گفت: پیش بینی ما در مورد صرفه جویی ارزی این اقلام این است که تولیدات این مرکز بیش از 50 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه خواهند داشت.

خویی از مهمترین داروهای رونمایی شده در این مراسم را فاکتور 8 دانست و عنوان کرد: به غیر از این دارو که برای نخستین‌بار در کشور تولید شده است، تعدادی از داروهای تزریقی شیمی درمانی سرطان نیز از تولیدات مهم دارویی ما در سال 94 بوده است.

به گزارش وزارت بهداشت - در کنار مراسم رونمایی از تولیدات دارویی، مراسم افتتاح واحد تولید مواد اولیه داروهای پپتیدی در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: