کد خبر: ۱۰۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص جراحی مفصل زانو و آرتروسکوپی گفت: آرتروز زانو (استئوآرتریت) شایعترین علت درد در افراد بالغ است و بیشتر از 10 درصد بالغین از آن رنج می‎برند.

 به گزارش شفا آنلاین،دکتر کامران بدیع زاده در مورد آرتروز زانو اظهار کرد: این بیماری با درجاتی از محدودیت های حرکتی، کاهش سطح فعالیت و کاهش کیفیت زندگی همراه است.
این فوق تخصص جراحی مفصل زانو و آرتروسکوپی گفت: استئوآرتریت نه تنها باعث ناتوانی فرد از نظر حرکتی ‎می شود، بلکه عواقب بسیار متعددی در زمینه مشکلات روحی روانی مانند از بین رفتن شادابی و اختلال در خواب را نیز به بیمار تحمیل می‎کند.
بدیع زاده با بیان اینکه استئوآرتریت با تخریب و از بین رفتن غضروف مفاصل مشخص می‎شود، یادآور شد: این مسئله سبب ایجاد التهاب در مفاصل (آرتریت) می‎شود.
وی افزود: دلایل متعدد از قبیل آسیب ها و شکستگی های داخل مفصلی، آرتریت های التهابی، عفونت ها، انحرافات مکانیکی مانند زانوهای پرانتزی و ضربدری و افزایش وزن از دلایل بروز آرتروز زانو شناخته شده است.
بدیع زاده گفت: مفاصل مبتلا به آرتروز، به ترتیب زانو، ران و انگشتان دست هستند و بیشتر بیماران از درد در سایر مفاصل مانند ستون فقرات نیز شکایت دارند.
وی خاطرنشان کرد: برخلاف عقیده عمومی آرتروز تنها به دلیل افزایش سن به وجود نمی‎آید و حتی افراد جوان نیز به آن دچار می‎شوند که از شایعترین علت ایجاد آن در جوانان شکستگی‎ها و آسیب‎های وارده به مفصل است.
چهارمین همایش بین المللی جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی از روز گذشته بیست و هشتم تا 31 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.
برچسب ها: آرتروز ، زانو ، جراحی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: