کد خبر: ۱۰۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 13
شفا آنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت فقط توان اختصاص سالانه حداکثر 9 درصد از درآمد ناخالص ملی را به بخش سلامت دارد.

به گزارش شفا آنلاین،سید محمد هادی ایازی روز جمعه در همایش امید انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان افزود: تخصیص این مبلغ بدان معنا نیست که دولت قصد کمک به بخش سلامت را ندارد.
وی یادآرشد: دغدغه ها و مسائل کشور چنان گسترده و وسیع است که دولت توانایی اختصاص بیش از این مبلغ به بخش سلامت را ندارد.
ایازی اظهار کرد: هم اکنون 60 هزار نفر بیمار مبتلا به ام اس در کشور وجود دارد که خدمت رسانی به آنان نیازمند کمک همه اقشار مردم به ویژه خیران است.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کار خیر در زندگی و فرزندان افراد تاثیر بسیاری بر جای می گذارد.
وی خاطر نشان کرد: با کمک اندک مردم، کارهای خیر بزرگی انجام می شود و به مرور همه از ثمره این نوع کارها بهره مند می شوند.
ایازی با بیان اینکه ابتلای به بیماری های مختلف از جمله ام اس برای هیچ شخصی قابل پیش بینی نیست، ادامه داد: هر نوع کمکی در این زمینه در حقیقت کمک به درمان و کمک خود فرد است.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مرکز درمان ناباروری 'IVF' زنجان، طی کمتر از یک سال 180 خانواده نابارور صاحب فرزند شده اند و این خدمت نیز در نوع خود اقدام خیرخواهانه به شمار می رود.
وی به راه اندازی مرکز پیوند کلیه در زنجان اشاره کرد و از انجام پنج فقره عمل جراحی پیوند کلیه موفق از دی سال 94 تا کنون در این استان خبر داد.
ایازی بیماری ام اس را بیماری خاصی برشمرد و گفت: 75 درصد از مبتلایان به این بیماری زنان هستند.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به طور معمول بیماری ام اس در میان افراد 17 تا 40 سال، تحصیل کرده و زیبا رو رواج دارد.
وی تاکید کرد: باید فرصت کمک به بیماران ام اس را افزایش داد تا آنان غیر از رنج بیماری دغدغه دیگری از جمله درمان، هزینه های درمان و دسترسی به خدمات درمانی را نداشته باشند.
عضو هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان نیز در این همایش از وجود نزدیک به یک هزار و 500 بیمار ام اس زیر محموعه این انجمن خبر داد و به راه اندازی درمانگاه تخصصی برای این بیماران اشاره کرد.
احمد شکوریان افزود: این درمانگاه که بناست در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و زیر بنای پنج هزار مترمربع در چهار طبقه احداث شود، هم اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عملیات اجرایی این درمانگاه مهر سال 92 آغاز شده است.
برچسب ها: همایش ، بیماران ، استان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: