کد خبر: ۱۰۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 08
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>خیلی افراد از خار گل‌ها می‌نالند و بعضی دیگر بابت گل داشتن خارها قدردان هستند.
به گزارش شفا آنلاین،چرا برخی افراد بر جنبه مثبت و برخی دیگر بر جنبه منفی امور تاکید می‌کنند و چطور می‌توان بر جنبه مثبت تمرکز و از منفی دوری کرد. اینجا 3 روش ساده برای دیدن وجوه مثبت وجود دارد:  روزنگار قدردانی تهیه کنید.

 قدردانی دائمی روشی ایده‌آل برای نهادینه کردن دیدن وجوه مثبت در زندگی است. مطالعات دانشمندان نشان داده، قدردانی و سپاسگزار بودن می‌تواند زندگی شادتری برای شما به ارمغان بیاورد. بهترین روش برای این کار مشخص کردن زمان‌هایی برای نوشتن قدردانی‌های روزانه است. درباره هر چیز خوبی که طی روز با آن مواجه بودید، بنویسید؛ حتی اگر این چیز خوب، یک فنجان قهوه خوب یا شنیدن یک جمله زیبا از دهان دیگری باشد. اگر این کار به شکل روزانه برای شما دشوار است، آن را هفته‌ای یک یا دو بار انجام دهید.

       به دستاوردهایتان اهمیت دهید. هرماه چند دقیقه وقت بگذارید و دستاوردهایتان در طول ماه را یادداشت کنید. هر اتفاق جدیدی که رخ‌داده یا هر کار دیگری را که توانسته‌اید در زمان مقرر انجام دهید، چیزهایی مثل تمام کردن یک کتاب. این عادت فوق‌العاده‌ای است که شما را ترغیب به انجام کارهای جدید می‌کند و به شما کمک می‌کند برای دستاوردهایتان ارزش قائل شوید، به‌ویژه زمان‌هایی که احساس می‌کنید هیچ کاری را به آخر نرسانده‌اید.

       بر تلاش‌هایتان متمرکز شوید. از دوران بچگی به کارهای ما نمره داده‌اند و از ما نتایج را طلب کرده‌اند. اما کمتر فردی وجود دارد که تلاش‌های ما برای انجام کارها را در نظر بگیرد و از آن قدردانی کند. اگر شما فارغ از دستاوردهایتان برای رسیدن به هدفی تلاش زیادی کرده‌اید، به آن اهمیت دهید. شاید شما برای کاهش وزن تلاش کرده باشید اما به نتایج دلخواه نرسیده باشید. تلاش‌هایتان و ساختن عادات جدید را جدی بگیرید و آن‌ها را یادداشت کنید.سپید
Pickthebrain
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: