کد خبر: ۱۰۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 07
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>هر ساله کارشناسان با ضرب و تقسیم به عددی در مورد تعرفه‌ها می‌رسند که نه تنها افزایش آن علمی نبوده بلکه واقعی هم نیست لذا بیمار و سازمان‌های بیمه‌گر توان پرداخت آن را ندارند.
به گزارش شفا آنلاین،عباسعلی جوادی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص تعرفه‌های پزشکی افزود: افزایش نامناسب در خصوص تعرفه خدمات پزشکی سرانجام راه به جایی نمی‌برد و این چالش‌ها سبب می شود که هر سال تعرفه‌های پزشکی دیرتر از موعد خود اعلام شود.

وی با بیان این که مالیات پزشکان هر سال از فروردین ماه مطابق با تعرفه جدید محاسبه می‌شود، اظهار داشت: زیرا تعرفه‌های پزشکی در خرداد یا تیرماه اعلام می شود اما از فروردین ماه طبق تعرفه جدید پزشکان باید مالیات پرداخت کنیم که عادلانه نیست.

وی با اشاره به اینکه در سایر کشورها که نظام بیمه و پرداخت کاملی دارند بیمار نمی تواند به هر پزشکی برای درمان خود مراجعه کند، ادامه داد: در کشور ما بیمار آزاد است تا برای درمان بیماری خود به هر پزشکی مراجعه کند و این در حالی است که باید نظام ارجاع و سطح بندی خدمات را به درستی پیاده کنیم.

عضو شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد: اگر نظام ارجاع در سیستم سلامت به درستی اجرا شود پزشکان متخصص و فوق تخصص با تعداد بیمار کمتری برای ویزیت مواجه می شوند، در نتیجه نظام پرداخت هم می تواند مطالبات پزشکان را به موقع و به مقدار کافی بپردازد.

جوادی با ابراز تاسف از این که در کشور ما افراد برای هر بیماری پیش پا افتاده‌ای ابتدا به متخصص یا فوق تخصص مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: با وجود چنین سیکل معیوبی دولت قادر به پرداخت مطالبات پزشکان نیست چون نمی تواند بابت هر بیماری ساده وجهی را به متخصص یا فوق تخصص پرداخت کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: