کد خبر: ۱۰۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 06
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>سازمان بشردوستانه پزشکان بدون مرز اعلام کرد نشست جهانی کمک بشر دوستانه ترکیه را تحریم می کند.
به گزارش شفا آنلاین، سازمان پزشکان بدون مرز امروز اعلام کرد تصمیم گرفته است در نشست جهانی کمک بشر دوستانه که آخر ماه مه (خرداد) در استانبول برگزار می شود شرکت نکند چون هیچ امیدی ندارد این نشست بتواند کشورها را برای بهبود کمک به قربانیان مناقشه ها تحت فشار قرار دهد.

بر این اساس، این سازمان غیر دولتی در بیانیه ای اعلام کرد : ما هیچ امیدی نداریم این نشست به بخش فعال در امور بشر  دوستانه برای پاسخگویی به نیازهای گسترده ناشی از ادامه خشونت علیه بیماران و کارکنان بخش پزشکی در سوریه، یمن و سودان جنوبی، همچنین گرفتار شدن غیر نظامیان فراری در مرزهای اردن، ترکیه و مقدونیه و رفتار غیر انسانی با آوارگان و مهاجران کمک کند که نا امیدانه تلاش می کنند خود را به یونان و استرالیا برسانند .   

 این سازمان همچنین اعلام کرد نشست استانبول نمی تواند برای جبران ضعف ها مرتبط با همه گیری ها اخیر ( ابولا و تب زرد ) در آفریقا یا محدودیت های جدی کمک کند که برخی کشورها در زمینه دسترسی بشر دوستانه ایجاد کرده اند.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، حدود 80 کشور قرار است 23 و 24 ماه مه در نشست استانبول شرکت کنند. فقط 45 کشور قرار است در سطح رئیس جمهور و نخست وزیر در این نشست شرکت کنند.

پزشکان بدون مرز که از سازمان های غیر دولتی فعال در امور بشر دوستانه در سطح جهان است  75 بیمارستان دارد و سال 2015 به یکی از حامیان اصلی قربانیان حملات هوایی تبدیل شد.

یک بیمارستان مرتبط با پزشکان بدون مرز 27 آوریل بر اثر حملات در شهر حلب ویران و به کشته شدن 55 نفر منجر شد.

تعداد دیگری از تاسیسات این سازمان غیر دولتی نیز هدف حمله قرار گرفتند که از جمله می توان به حمله هوایی آمریکا به یک بیمارستان در قندوز در افغانستان اشاره کرد که به کشته شدن 42 نفر منجر شد.

پیشتر در یمن نیز یک بیمارستان هدف حملات هوایی عربستان سعودی قرار گرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: