کد خبر: ۱۰۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 03
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی >رييس سازمان نظام پزشكي با اشاره به اين كه درخواست ما سرعت بخشيدن به تصويب تعرفه پزشكي است، اظهار اميدواري كرد كه جرح و تعديلي مانند سال گذشته در اين موضوع رخ ندهد و مصوبه شوراي عالي بيمه خيلي دستكاري نشود.

به گزارش شفا آنلاین،دكتر عليرضا زالي  افزود: اين كار بيمه سبب نارضايتي جامعه پزشكي خواهد شد كه اميدواريم اين اتفاق رخ ندهد.
وي با اشاره به اين كه برغم همه تمهيدات ما، وزارت بهداشت و وزارت رفاه هنوز اين مصوبه به تصويب نرسيده است، اظهار اميدواري كرد كه تعرفه پزشكي سال 95 به زودي به تصويب هيات دولت برسد.
زالي ادامه داد: قريب 45 روز از تحويل اين بسته توسط شوراي عالي بيمه به هيات دولت مي گذارد اما اين تعرفه در بين برخي از كميسيون ها در حال رفت و آمد است.
رييس سازمان نظام پزشكي با اشاره به اينكه اين موضوع سبب بلاتكليفي جامعه پزشكي و سردگمي مردم شده است، گفت: پزشكان و روساي بيمارستان ها اين موضوع را از ما مطالبه مي كنند كه اميدواريم در اينده نزديك محقق شود.
وي اظهار كرد: البته من شاهد هستيم كه هم وزير بهداشت و هم وزير رفاه پيگير موضوع هستند اما اين موضوع بايد در داخل هيات وزيران به نتيجه برسد.

** راديولوژي ايران به شدت در حال پيشرفت است
وي با اشاره به اين كه رشته راديولوژي در ايران به سرعت در حال پيشرفت است، اظهار كرد: اين پيشرفت فقط شامل تكنيك و تجهيزات نيست و علاوه بر آن شامل مهارت همكاران راديولوژيست هم مي باشد.
زالي با اشاره به اينكه بايد بيش از گذشته از ظرفيت متخصصين راديولوژي در نظام سلامت كشور استفاده كنيم، ادامه داد: راديولوژيست ها در زمينه هاي مختلف تشخيصي و درماني به خبرگي خاصي رسيدند و بايد از توان و ظرفيت آنها استفاده بهينه برد.
وي يكي از مشكلاتي كشور كه سبب نگراني هايي نظام سلامت در سال هاي اخير شده را كمبود راديولوژيست در برخي از نقاط كشور اعلام كرد و گفت: انجمن راديولوژي ايران و برد رايولوژي اقداماتي را براي رفع اين مشكل در دستور كار خودشان قرار داده اند.
زالي افزود: پويايي نظام سلامت ما اقتضا مي كند كه اجازه رشد و بالندگي به همكاران راديولوژيست را بدهيم و از توانمندي هاي آنان بيشتر از گذشته در نظام سلامت استفاده كنيم .
وي ادامه داد: راديولوژي در همه جاي دنيا به سمت تخصصي شدن رفته است، به طور مثال راديولوژي دستگاه گوارش با راديولوژي سيستم عضلاني كاملا متفاوت شده و راديولوژي سيستم عصبي با راديولوژي مفاصل تفاوت پيدا كرده است.
سي و دومين كنگره راديولوژي ايران امروز (14 ارديبهشت‌ماه) با حضور جمعي از پزشكان ايراني و جارجي در سالن همايش برج ميلاد تهران آغاز بكار كرد و بمدت چهار روز به فعاليت خود ادامه مي دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: