کد خبر: ۱۰۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 24
شفا آنلاین>سلامت> عضو هیات علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر جلوگیری از بیماری‌های که باعث افزایش ۲۰ درصدی بهره‌ وری نیروی انسانی می‌شود، گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توانبخشی، مصداق عینی اقتصاد مقاومتی در عرصه سلامت است.

به گزارش شفا آنلاین، ابراهیم انتظاری عضو هیات علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با توجه به هفته سلامت و روز ششم اردیبهشت ماه که با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حوزه سلامت نام گذاری شده است، اظهار داشت: کشور نیازمند اقتصاد مقاومتی در همه حوزه‌ها است و حوزه سلامت هم می‌تواند یکی از بهترین حوزه‌های بروز و ظهور اقتصاد مقاومتی شناخته شود و بسیاری از مشکلات را رفع کند که در چند محور می‌توان آن را بیان کرد.

انتظاری ادامه داد: بهترین اقدام و عمل برای انجام اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت پیشگیری از بروز بیماری است که با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و غربالگری به موقع می‌توان به آن دست یافت. جلوگیری از بروز بیماری‌های جسمی و حرکتی تا حدود 20 درصد می‌تواند میزان بهره وری نیروی انسانی را افزایش دهد.

عضو هیات علمی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بی حرکتی باعث افزایش بیماری‌ها و بروز آسیب‌های جسمی و روحی می‌شود، به‌همین لحاظ شعار "حرکت برای زندگی" برای کنگره بیست و هفتم فیزیوتراپی که از تاریخ 15 الی 17 اردیبهشت در هتل المپیک تهران برگزار می‏‌شود انتخاب شده است.

انتظاری عنوان کرد: یکی دیگر از راههای رسیدن به اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت خودکفایی در زمینه‌های دارویی و ساخت دستگاه‌هایی که در عرصه سلامت کاربرد دارند است.

عضو هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد‌: همچنین ساخت دستگاه‌هایی که در عرصه توانبخشی به‌کار می‌روند که از طریق شرکت‌های دانش بنیان می‌توان به آن دست یافت که هم باعث اشتغالزایی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی می‌شود. بنابراین حمایت از شرکت‌ها و تولید کنندگان حوزه سلامت خود مصداق واقعی و عینی اقتصاد مقاومتی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: