کد خبر: ۱۰۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 25
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>شیوع افسردگی در میان زنان تقریباً دو برابر مردان است. این آمار واقعیتی تلخ و تکان دهنده است که زنان را وادار می‌کند بیش از پیش به سلامتی روح خود توجه کنند، چراکه ابتلا به افسردگی می‌تواند روند طبیعی زندگی را به مخاطره انداخته و کیفیت زندگی را از بین ببرد.
به گزارش شفا آنلاین،حمیلا بخشی با تأکید بر اینکه تغییرات بیولوژیکی می‌تواند یکی از دلایل ابتلا به افسردگی باشدمی‌گوید: می‌توان با چند تکنیک ساده خود را از دام افسردگی نجات داد. ورزش و فعالیت‌های بدنی می‌تواند مهم‌ترین گام در تأمین سلامتی و دوری از افسردگی باشد.

پیاده روی،فعالیت‌های هرچند کوچک، حتی انجام کارهای خانه می‌تواند افکار منفی و ناراحت‌کننده را از ذهن شما دور کند و مانع ایجاد اضطراب و استرس شود. این روانشناس در ادامه با تأکید بر اهمیت درست غذا خوردن می‌گوید: تغذیه صحیح با تأمین ویتامین‌های ضروری بدن به فرایندکنترل بیماری کمک می‌کند. از این‌رو توصیه می‌شود سبزیجات و میوه‌های تازه در سبد غذایی خانواده و کلیه افراد در معرض افسردگی، قرار گیرد.


وی با اشاره به مشکل پر خوابی و کم خوابی در افراد مبتلا به افسردگی می افزاید: مبتلایان به افسردگی یا دچار پر خوابی می‌شوند یا کم خوابی را تجربه می‌کنند. مبتلایان به پرخوابی باید با کوک کردن ساعت و دوری از خواب میان روزی، این حالت را کنترل کنند و کم خواب‌ها هم می‌توانند با استفاده از نوشیدنی‌های آرامبخش طبیعی و دوری از مواد کافئین دار به خود کمک کنند. این روانشناس در خاتمه توصیه می‌کند: اگر احساس افسردگی در شما طولانی شد بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: