کد خبر: ۱۰۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 21
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه از هر 2 ایرانی، یک نفر سواد سلامت ناکافی دارد، گفت: برنامه داریم در هر خانواده یک سفیر سلامت آموزش دهیم.
به گزارش شفا آنلاین،شهرام رفیعی فر سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت از اهمیت توجه به بیماری های غیرواگیر گفت و بیان کرد: در حال حاضر بیماری های غیرواگیر مرگ و میر بالایی را به بار می آورند.

وی افزود: دنبال کردن برنامه خودمراقبتی در درمان و پیشگیری این بیماری ها نقش بسزایی ایفا می کند؛ چراکه این قبیل بیماری ها به دلیل رفتارهای ناسالم افراد ایجاد می شوند و نیاز به افزایش سواد سلامت مردم احساس می شود.

رفیعی فر مزایای این برنامه را اینگونه توضیح داد: مردم باید قدرت نقد و تحلیل و به کار بستن اطلاعات سلامت را پیدا کنند تا حاصل آن، یعنی انتخاب رفتار سالم، به دست آید. طبق تحقیقات از هر 2 نفر ایرانی، یک نفر سواد سلامت ناکافی دارد؛ به این معنا که برای رعایت سبک زندگی سالم اطلاعات کافی در اختیار ندارد.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت اظهار داشت: از این رو برنامه ملی خودمراقبتی تبیین شد که دارای چند بخش عمده مربوط به فراگیری دانش آموزان و معلمان در حال خدمت است. در بیرون از مدارس نیز مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مسئولیت آموزش به یک عضو از هر خانواده با سواد حداقل 8 کلاس، را دارند.

وی با اشاره به فواید آموزش افراد به عنوان سفیر سلامت خانواده، بیان کرد:افراد تحت پوشش این مراکز خدماتی به عنوان سفیر سلامت، مدیریت رفتارهای خانواده را برعهده دارند. سفیر سلامت آموزش های مربوط به تغذیه سالم، تحرک فیزیکی سالم و برقراری روابط بین فردی مثبت را می بیند تا بتوانیم در نهایت از بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان ها و بیماری های تنفسي پيشگيري كنيم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: