کد خبر: ۱۰۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: رویكرد اصلاح نظام سلامت باید مبتنی بر موضوع و اقدامات پیشگیرانه باشد و اگر اینگونه باشد بسیاری از مشكلات حل می شود.
به گزارش شفا آنلاین، حبیب اله مسعودی فرید روز چهارشنبه در نشست خبری مشترك روسای سازمان های بیمه گر و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه بهزیستی مقوله سلامت بسیار حائز اهمیت است به همین منظور در این نهاد تغییر سبك زندگی و جنبه های پیشگیرانه جزو برنامه های هر سازمانی باشد، البته سازمان بهزیستی در این زمینه اقداماتی را در حال انجام دارد.
وی تصریح كرد: یكی از رویكردهای ما سلامت همه جانبه كودكان و تخصیص سهم مشخصی از تولید ناخالص داخلی برای كودكان است تا بتوانیم خدمات سلامت را به این افراد ارائه دهیم.
مسعودی فرید افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم كودكان سه تا 6 سال كه از 15 سال پیش در حال انجام است، 90 درصد كودكان را تحت پوشش دارد.
وی غربالگری شنوایی برای نوزادان زیر سن 6 ماهگی را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان كرد و اظهار داشت: اكنون 70 درصد در این طرح تحت پوشش هستند كه وزارت بهداشت در حال ورود به این قضیه است تا افراد تحت پوشش را به 100 درصد افزایش دهیم.
وی با اشاره به وجود یك هز ار مركز مشاوره ژنتیك در كشور اضافه كرد: از آنجا كه 21 هزار ژن وجود دارد می تواند این ژنها موجب بیماری شود به همین منظور این مراكز مشاوره های ژنتیكی برای جلوگیری از بیماری ها به مردم ارائه می دهد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور ادامه داد: در دنیا برای از كشورها میزان مرگ و میر آنها ناشی از بیماری های ژنتیكی به 50 مرگ در 100 تولد زنده رسیده كه این موضوع در كشور ما چندین سال است كه محقق شده و تا حدودی از معلولیت ها با انجام آزمایش ها و مشاوره های ژنتیك جلوگیری شده است.
وی به غربالگری اتیسم با توجه به وجود یك درصد جمعیت جامعه به عنوان افراد اتیسمی اشاره كرد و گفت: همچنین برای مهدهای كودك در كشور به ویژه در حاشیه شهرها و روستاها برنامه هایی داریم به طوریكه پارسال 40 میلیارد تومان برای یك وعده غذای گرم هزینه شد و امسال این رقم به 50 میلیارد تومان افزایش می یابد.
نشست خبری مشترك روسای سازمان های بیمه گر و رفاه اجتماعی امروز چهارشنبه با حضور سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، محمدجواد كبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور و محمدرضا رستمی مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر كشور در بیمارستان میلاد برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: