کد خبر: ۱۰۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 17
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با تأکید بر اینکه سلامت یاران هیچ گونه دخالتی در روند درمان و موازی کاری با کار پرستاران ندارند، گفت: طرح سلامت‌یار در کنار طرح تحول نظام سلامت، در تکریم و التیام بخشی به روح و روان بیماران، کمک‌های زیادی خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، فرح ناز رافع - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در جلسه هم‌اندیشی با معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت، مهمترین هدف این جلسه را کمک گرفتن حداکثری از توان داوطلبان و همکاری مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای طرح سلامت یار عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین مسئولیت ما، توجه به بهداشت و پیشگیری است.

رافع به ارائه خدمتی جدید از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر تحت عنوان سلامت‌یار اشاره کرد و گفت: این طرح در 10 بیمارستان در چندین استان کشور اجرا می‌شود و لازم است تا قدم‌های نخست آن موثر و همراه با آموزش و نظارت صورت پذیرد و امیدواریم با اجرای آن، شاهد تحول جدی در محیط درمانی و تربیت خیرین در نسل آینده باشیم.

وی با اشاره به سنگینی کار کارکنان بخش درمانی و پرستاری در بیمارستانها عنوان کرد: نیروهای واسط در بیمارستان‌های کشور، غایب هستند در حالیکه در حال حاضر، در بیمارستان‌ها، بیمار، پرستار و پزشک وجود دارد و فعالیت داوطلبان هلال احمر ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه است تا در تکریم و همچنین التیام بخشی به روح و روان بیماران، کمک‌های زیادی به بیماران ارائه کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه سلامت‌یاران هیچ گونه دخالتی در روند درمان و موازی کاری با کار پرستاران ندارند، ابراز امیدواری کرد تا طرح سلامت‌یار بتواند در کنار طرح تحول نظام سلامت به عنوان مکمل موفق باشد.

بنا به گفته رافع طی برگزاری چندین دوره آموزشی - توجیهی، داوطلبان علاقمند به مشارکت در طرح سلامت‌یار، آموزش‌های لازم را دریافت کردند و پس از پایش سلامت و آزمایش‌های گوناگون در بیمارستان‌های پایلوت خدمات رسانی می‌کنند و قرار است طبق درخواست استان‌های لرستان و سمنان پس از بررسی‌های لازم، بیمارستان‌های استان‌های مذکور نیز به این طرح بپیوندند.

همچنین علی ماهر - معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت نیز در این هم اندیشی با اشاره به گزارش‌های واصله از سوی بیمارستان‌های پایلوت، برای رفع مشکلات و ایجاد امکاناتی همچون انجام آزمایش‌های رایگان و واکسینه کردن داوطلبان در برابر بیماری‌های ایدز و هپاتیت و بالا بردن سطح ایمنی شان اعلام آمادگی کرد.

افتتاحیه رسمی طرح سلامت یار اردیبهشت‌ماه همزمان با هفته هلال احمر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس جمعیت هلال احمر در یکی از بیمارستان‌های تهران صورت می‌پذیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: