کد خبر: ۱۰۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 12
شفا آنلاین>بیمه و بانک>آذر ماه سال 94 خبر تغییر قریب الوقوع تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی منتشر و چندی بعد نیز وی در جمع خبرنگاران این موضوع را تائید کرده بود.یافتن جایگزین برای وی شرط این تغییر مهم در بدنه بانک مرکزی بود که این موضوع هنوز رخ نداده است.
به گزارش شفا آنلاین، تهرانفر که پیش از این نیز یک دوره در زمان ریاست کلی طهماسب مظاهری مدیریت نظارت بانک مرکزی را تجربه کرده بود پس از یک دوره حضور در بخش خصوصی با انتصاب ولی اله سیف مجددا به بانک مرکزی بازگشت تا کار نیمه تمامش را خاتمه دهد.

وی تمام عزم خود را جزم کرد تا بازار غیر متشکل پولی و موسسات غیر مجاز را ساماندهی کند.هر چند این کار وی با سر و صداهای زیادی همراه و دو تعاونی نیز در نهایت منحل شدند،اما توانست این بازار قدرتمند را از حالت اثرگذار بویژه در حوزه نرخ سود بانکی، کم رمق کند.

تهرانفر در کارنامه خود یک انحلال و یک جراحی را دارد.میزان را منحل و به بانک صادرات واگذار کرد و ثامن الحجج را نیز بدون انحلال و تعیین تکلیف سرنوشت آن، به بانک پارسیان سپرد.

در دوره وی سه موسسه کوثر،نور و کاسپین مجوز گرفتند و سرنوشت موسسه ثامن نیز روشن شده است.

با این وجود بازار پولی کشورهمچنان دچار معضلات جدی است که برخی از آنها همچنان لاینحل مانده است.نمونه آن بحث تغییر اساسنامه بانک ها و تعیین تکلیف برداشت شبانه از حساب بانک ها در دولت قبل است.

از آذر ماه سال گذشته بحث رفتن وی از بانک مرکزی مطرح و نام فرشاد حیدری مدیر عامل سابق بانک های تجارت و ملی بعنوان جایگزین وی بر سر زبان ها افتاد.

وی نیز سال گذشته در جمع خبرنگاران با تائید رفتنش، پیدا شدن جایگزین خود را مطرح کرده بود.

اما با گذشت حدود پنج ماه از انتشار خبر جدایی وی، گویا موضوع جایگزین پیدا کردن حل نشده است.چنانکه با گذشت زمان بحث حضور فرشاد حیدری در این پست کم کم رنگ باخته و احتمال حضور شخص دیگری به جای وی در پست معاونت نظارتی بانک مرکزی بیشتر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: