کد خبر: ۱۰۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 22
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر خسارت های مالی و جانی مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی در ایران در ایران را بالا توصیف و بر ضرورت آموزش همگانی و منسجم امداد و نجات در کشور تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین ،سید حمید جمال الدینی  با اعلام این موضوع گفت: باید مردم نسبت به آموزش همگانی امداد و نجات حساسیت یافته و این امر یک دغدغه ملی شود.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از 16 هزار نفر در سوانح رانندگی جانشان را از دست می دهند و این سوانح حدود 30 تا 40 هزار نفر معلول به جای می گذارد، گفت: خسارات مالی ناشی از این سوانح نیز حدود 9 درصد درآمد ناخالص ملی کشور را می بلعد.
جمال الدینی با بیان اینکه سالانه مبالغ زیادی صرف آموزش در کشور می شود، گفت: متاسفانه برنامه منسجم و عملیاتی برای این آموزش ها در نظر گرفته نشده است.
این مقام مسئول افزود: هلال احمر می تواند متولی اصلی آموزش های صحیح امداد و نجات در کشور باشد و در این رابطه می توان از تشکل های مردم نهاد استفاده کرد.
جمال الدینی در خصوص مسئولیت اجتماعی در جامعه گفت: باید مسئولیت اجتماعی در جامعه ارزش تلقی شود و جامعه در برابر این امر بی تفاوت نباشد.
وی گفت: با وجود اینکه ایران کشوری حادثه خیز است برنامه آموزشی در این رابطه نداریم در حالی که اگر جامعه آموزش کافی دیده باشند بار زیادی از این مخاطرات کاسته می شود.ایرنا
برچسب ها: آموزش ، امداد ، نجات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: