کد خبر: ۱۰۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 20
شفا آنلاین>روانشناسی>برای برقراری رابطه بهتر با همسر شکاک، بد دل و جلوگیری از بر هم خوردن آرامش و آسایش در زندگی مشترک ابتدا باید اعتمادسازی صورت بگیرد.
به گزارش شفا آنلاین،حمیدرضا رحمانی روانشناس و مشاور خانواده با اشاره به پیرامون روش‌های ایجاد اعتماد در زندگی اظهار داشت: گزارش دادن از کارهایی که در طول روز انجام شده، درک و فهمیدن نکاتی که باعث آزار وی می‌شود مثل نوع لباس پوشیدن و یا لحن صحبت کردن و پیدا کردن راهی برای اصلاح رفتار در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

وی گفت: باید آگاه‌سازی شخص مقابل از شک و بد دلی بی جای صورت گیرد اما اگر شدت آن زیاد باشد نه تنها به بهبود روابط کمکی نخواهد کرد بلکه موجب دامن‌زدن به بروز مشکلات بیشتر هم خواهد شد که نخستین ثمره آن طلاق عاطفی است. 

رحمانی در خصوص آسیب‌های وارده به روابط زوجین که در پی شک و بد دلی روی می‌دهد عنوان کرد: از بین رفتن روابط عاطفی و زناشویی، به وجود آمدن آشفتگی روحی برای هر دوطرف، از بین رفتن احترام بین طرفین و جایگاهشان در منزل از جمله پیامدهای ناگواری است که ممکن است در صورت ادامه دادن یکی از طرفین به رفتار غلط خود ایجاد شود. 

وی در پایان تصزیح کرد: در صورتی که طرف مقابل از رفتار اشتباه خود برنگشت و روش‌ها و راهکارهای اعتمادسازی روی وی بی‌آثر بود بهتر است تحت درمان قرار گیرد تا از به بن بست رسیدن زندگی مشترک جلوگیری شود وازمهمترین راه حل های برطرف کردن شک در دسترس بودن است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: