کد خبر: ۱۰۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 08
شفا آنلاین>اجتماعی>پزشکی قانونی استان تهران از کاهش 9/6 درصدی مراجعه کنندگان به دلیل آسیب های نزاع به مراکز پزشکی قانونی این استان از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سالجاری خبر داد .

 به گزارش شفا آنلاین، تا پایان دی امسال84 هزار و 959 تن به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با شمار 91 هزار و 288 تن 9/6 درصد کاهش یافت.
بر اساس این گزارش از کل مراجعه کنندگان به دلیل آسیب های ناشی از نزاع تا پایان دی امسال 55 هزار و 590 تن مرد و 29 هزار و 369 تن نیز زن بودند.
بر اساس این گزارش در دی ماه امسال تعداد مراجعه کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی با 4/4درصد کاهش نسبت به دی ماه سال قبل هفت هزار و 580 تن اعلام شد.
پزشکی قانونی استان تهران در این گزارش تاکید کرد که ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است.
در ادامه این گزارش آمده است: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.
در این گزارش تاکید شده است که دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.
صدمات ایجاد شده در نزاع (شامل آثار ضرب و جرح) یا مشمول دیه یا ارش است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: